
یک نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات؛ ممکن است با چه نرم افزارهای دیگری نیاز به ادغام داشته باشد؟
11 آذر 1401یک نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات؛ معمولا بخشی از اکوسیستم فناوری اطلاعات یک شرکت است و برای داشتن یک عملکرد روان و کارآمد، باید به طور یکپارچه به سیستمهای دیگر(اعم از داخلی و خارجی) متصل شود؛ تا تبادل اطلاعات به طور دقیقی برقرار شود.
حال بیایید ببینیم که یک نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات؛ ممکن است با چه نرم افزارهای دیگری نیاز به ادغام داشته باشد.
یک نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات؛ ممکن است با چه نرم افزارهای دیگری نیاز به ادغام داشته باشد؟
- سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی
یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی، معمولاً هسته زیرساخت فناوری اطلاعات یک شرکت است که تمام فرآیندهای تجاری اعم از (تولید، حمل و نقل، فروش، مالی، بازاریابی و غیره) را کنترل میکند. اگر یک پلت فرم برنامه ریزی منابع سازمانی جداگانه دارید، ادغام آن با یک نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات، برای تبادل جزئیات داده های سفارشها و برنامه ریزی دقیق فعالیت های حمل و نقل، بسیار امر مهمی است.
- سیستم مدیریت انبار
اگر از یک سیستم مدیریت انبار تخصصی استفاده میکنید، اتصال آن به یک نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات؛ به شما این امکان را میدهد تا عملیات مربوط به انبارداری و حمل و نقل ناوگان خود را به درستی هماهنگ کنید. هنگامی که سیستم تبادل داده را راه اندازی کردید، میتوانید اطلاعات محموله را به اشتراک بگذارید و زمان بارگیری و تخلیه بار را برنامه ریزی کنید.
- نرم افزار مدیریت سفارش / مدیریت موجودی و تجارت الکترونیک
اگر شما یک شرکت توزیع کننده هستید، به احتمال زیاد نرم افزار متمرکزی برای اتصال نقاط دادهها در بخش عملیات منابع یابی و فروش خود خواهید داشت. اگر این سیستم را با یک نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات ادغام کنید، مدیریت محمولههای شما آسان تر خواهد بود.
- ابزار حسابداری
حتی اگر بتوانید فرآیندهای مربوط به بخش حسابداری خود را در یک نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات اجرا کنید،اما ممکن است که عملکرد آن برای نیازهای خاص شما کافی نباشد. بنابراین، اگر یک نرم افزار جداگانه حسابداری دارید، آن را به نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات خود متصل کنید تا از صورتحساب محمولهها، مدیریت خسارات و میزان هزینههای جانبی اطمینان حاصل کنید.
- هوش تجاری BI
هوش تجاری BI یک ابزار تخصصی از یک ماژول در سامانه مدیریت حمل و نقل ناوگان است و قابلیت های تحلیلی قوی دارد.
ادغام نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات با یک پلت فرم جداگانه هوش تجاری BI، به دادههای مربوط به یک ناوگان اجازه میدهد که بتوانید تجزیه و تحلیل جامعی از عملکرد خود داشته باشید.
- حامل خارجی یا سیستم 3PL
فرستندهها میتوانند با کمک یک پورتال با کاربران خود(حملکنندهها، فرستندههای بار) ارتباط برقرار کنند یا سیستمهای خود را یکپارچه کرده تا به راحتی داده های مربوط به بخش حملونقل را مبادله کنند.
بنابراین، حاملها میتوانند جزئیات بار(نوع کالا، ابعاد، مکانهای تحویل، نرخ و غیره) را دریافت کنند و حملکنندهها میتوانند محمولهها را ردیابی(مسیر، مکان فعلی، تحویلدهنده)را ببینند. علاوه بر این موارد، امکان اشتراک گذاری اسناد مربوطه نیز وجود خواهد داشت.
این مطلب را هم بخوانید: سیستم مدیریت حمل و نقل شرکتهای پخش و توزیع
ویژگیهای یک نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات
در زیر موارد است که می توانید از اکثر نرم افزارهای مدیریت خودرو و ماشین آلات انتظار داشته باشید:
- پوشش تمام حالتهای حمل و نقلی: (زمینی، هوایی، دریایی، گاهی ریلی و چندوجهی).
- مدل پرداخت مبتنی بر اشتراک؛
- استقرار ابر داده ها؛
- مدیریت حمل و نقل؛
مدیریت حمل و نقل شامل شبکه بزرگی از مدیریت محصولات در زنجیره تامین را فراهم میکند و برای یک راه ارتباطی میان ارسال کنندگان و مشتریان ایجاد شده، به صورتی که هر دو طرف میتوانند آزادانه با استفاده از فرمت های مختلف از جمله XML ارتباط برقرار کنند. این بخش به غیر از مدیریت سفارش دارای ویژگیهایی مانند:
- قابلیت اتوماسیون سازی فرآیندهای کسب و کار
- استفاده از موتور بهینهسازی که قیمتها و مشتریان بهتری را برای شما پیدا میکند
- وجود یک پنل تحلیلی با قابلیت پیش بینی و اعلان هشدارهای نقطه عطف
- مدیریت و عملکرد مالی ناوگان شما
- پرداخت و ارسال صورتحساب خودکار هم برای فرستندهها و هم برای مشتریان
- اجرای بهینه پیشنهادات ارائه شده
- یک نرم افزار رابط برای تلفن همراه برای استفاده کاربران (رانندگان ناوگان شرکت و اپراتورهای مشتریان)
این مطلب را هم بخوانید: نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل
حجم حمل و نقل انواع بار؛ هر ساله در حال افزایش است و پیچیدگی و فشار بر بازار حمل و نقل را افزایش میدهد. در حالی که صنعت برای ارضای تقاضا، انطباق با نیازهای مشتری و پیروی از مقررات و اهداف پایداری در حال تکامل است، نیازهای شرکتها نیز در حال تغییر کردن است. آنها برای اتوماسیون، شفافیت، تجزیه و تحلیل بیشتر و در درجه اول دیجیتالی شدن فرآیندهای عملیاتی خود تلاش میکنند.
شرکتهای باربری همگی؛ باید استفاده از فرآیندهای سنتی را نه تنها برای ماندن در رقابت، بلکه برای بقای کسب و کار خود کنار بگذارند و زمانی که از این فناوری استفاده کنند، کار چندان سختی برای آنها نخواهد بود.
ارتباطات کارآمد سیستمها با یکدیگر، الگوریتمهای مسیریابی دقیق، دسترسی فوری به تلفن همراه و بسیاری از مزایای مفید دیگر، تنها چند مورد از ویژگیهایی است که یک نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات در اختیار کاربران خود قرار میدهد و هر روزی که میگذرد نوآوریهای زیادی در صنعت تکنولوژی به وجود میآید که میتوانید نرم افزار مدیریت خودرو و ماشین آلات خود را با آنها تقویت کنید.
تجزیه و تحلیل دادهها میتواند با ایجاد پیشبینیهای دقیق و سناریوهای ارزیابی، از تصمیمگیریهای استراتژیک شما پشتیبانی کند و میتوانید از آنها برای ارزیابی حاملها، تعریف بارهای پرخطر، بهینهسازی مسیرها، برنامهریزی ظرفیت و نحوه عملیات و موارد دیگر استفاده کنید.
همچنین حسگرهای متصل هوشمند میتوانند نقش فوق العاده ای در ردیابی محموله، تعمیر و نگهداری ناوگان، نظارت بر ذخیره سازی محموله و موارد دیگر ایفا کنند.
این مطلب را هم بخوانید: نیک آوازه؛ سامانه هوشمند مدیریت ناوگان و مدیریت توزیع