logo
blog cover

استفاده از سنسور دما در ردیاب خودرو و کاربردهای آن

26 آبان 1400
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

استفاده از سنسور دما در ردیاب خودرو و کاربردهای آن

سال‌ها است که از سنسورها در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنند و افراد رضایت فراوانی از آن‌ها دارند. اگر نگاهی به دور و اطراف خود داشته باشید، مطمئنا با این موارد مواجه خواهید شد. در واقع سنسورها به چند نوع تقسیم می‌شوند و هر یک ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. سنسورها را باید یکی از برترین و پر کاربردترین تکنولوژی‌های سال‌های اخیر به شمار آورد که قطعا زندگی انسان‌ها را بهتر کرده است.


سنسورها در صنعت خودرو

از سنسورها برای صنعت خودروسازی و استفاده از آن‌ها در ردیاب‌ها نیز بهره برده می‌شود. به بیان دیگر، امروزه افراد زیادی از ردیاب‌های مجهز به سنسور دما استفاده می‌کنند و اعتقاد دارند که با وجود این فناوری، کار آن‌ها با سرعت و دقت بیشتری انجام می‌گیرد و احتمال هر گونه خرابی یا نقص را به حداقل رسانده است.

این سنسورها در دو مدل برای ردیاب‌ها استفاده می‌شود. دسته اول، ردیاب‌هایی هستند که به صورت خودکار در خود سنسورهایی همچون دما را دارند. ضمن این که شما می‌توانید این سنسور دما را به صورت افزونه بر روی ردیاب خود نصب کرده و از آن بهره لازم را ببرید. تا به حال مطالب این چنینی را در وب سایتمام منتشر کرده بودیم که نباید از آن‌ها غافل شوید.

در این مقاله چه می خوانیم؟

امروز می‌خواهیم به صورت دقیق‌تر ببینیم که سنسور دما چیست و چطور مورد استفاده اشخاص قرار می‌گیرد. همچنین می‌خواهیم با کاربردهای آن نیز تا حد زیادی آشنا شویم. بنابراین شاید شما هم به دنبال چنین ردیاب‌هایی باشید و بخواهید از آن‌ها به خصوص برای ماشین‌های یخچال دار استفاده نمایید. پس پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

تعریف سنسور

ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که اصلا سنسور چیست و چه کاری برایمان انجام می‌دهد؟ نوعی وسیله برای اندازه گرفتن کمیت‌هایی مانند دما، رطوبت، فشار و نیرو را سنسور می‌گویند. در واقع سنسورها می‌توانند کمیت‌های فیزیکی را اندازه گیری کنند. سنسورها این وظیفه را دارند که مقدار این کمیت‌ها را به دست آورده و آن‌ها را در یک خروجی و به صورت داده‌های گوناگون در اختیارمان قرار دهند.

پس نتیجه این شد که امروزه سنسورهای مختلفی به بازار آمده است و افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند یکی از آن‌ها را در اختیار داشته باشند. بسیاری از این سنسورها خود به صورت یک وسیله جداگانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سمت دیگر و همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، این سنسورها می‌توانند به صورت یک افزونه به کار بیایند و به دستگاه‌های اصلی وصل شوند؛ مانند ردیاب خودرو که برخی از مدل‌های مدرن آن، قابلیت اتصال به سنسور را هم در خود دارد.

ردیاب مجهز به سنسور دما چیست؟

امروزه ردیاب‌هایی در خودروها استفاده می‌شود که دمای داخل خودرو یا یخچال را اندازه گیری می‌کند. این ردیاب‌ها بیشتر برای ماشین‌های دارای یخچال به کار می‌روند که قصد دارند بارهایی مانند اقلام خوراکی را از جایی به جای دیگر منتقل کنند. به وسیله این ردیاب، هنگامی که دمای داخل خودرو بیش از حد زیاد یا کم شود، هشدارهایی از طریق سنسور آن به شما فرستاده می‌شود.

در این وقت است که باید تمهیداتی را در نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید خود و خودرویتان را از مخمصه نجات دهید. ن افزایش یا کاهش دما بیشتر در مناطق خیلی گرم یا خیلی سرد کشور رخ می‌دهد. با این حال، بد نیست چنین خودروهایی از این ردیاب‌ها بهره ببرند و از مزایای آن استفاده کنند.

ردیاب های مجهز به سنسور دما چه کاربردهایی دارند؟

حال به این بخش از مقاله می‌رسیم که این ردیاب‌ها دقیقا چه کاربردهایی می‌توانند داشته باشند. در واقع زمانی که صاحبان کسب و کارها قصد خرید این ردیاب‌ها را داشته باشند، می‌توانند این بخش را مطالعه کرده و بهترین تصمیم را برای شغل خود بگیرند. بسیاری از شرکت‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها قادر هستند تا از این ردیبا‌ها بهره ببرند. چنین کسب و کارهایی معمولا اهمیت زیادی به دمای اجناس خود می‌دهند؛ چرا که در صورتی تغییر دمای ناگهانی، احتمال خراب شدن آن اجناس وجود خواهد داشت.

این اتفاق بیشتر برای اقلام خوراکی رخ می‌دهد و ممکن است خرابی یا فاسد شدن آن‌ها را به دنبال داشته باشد. حتی دیده شده است که آگاه نبودن از این تغییر دما می‌تواند خسارت‌های جانی و مالی شدیدی را به دنبال داشته باشد.

در وهله اول، شرکت‌هایی که محصولات لبنی را تولید می‌کنند، باید از این ردیاب‌ها استفاده کنند. لبنیات حساسی زیادی نسبت به تغییرات دما دارد و باید حواستان به این موضوع باشد. علاوه بر آن، گوشت و پروتئین نیز از دیگر اقلامی است که ممکن است خیلی سریع خراب و فاسد شود. پس با نصب ردیاب‌های مجهز به سنسور دما، می‌توانید خود و محصولاتتان را نجات دهید.

از محصولات غذایی هم عبور کنیم، باید به سراغ موارد دارویی برویم. داروها از دیگر گزینه‌های حساس به تغییرات دما هستند و اگر به این قضیه دقت نداشته باشید، با خسارات مالی جبران ناپذیری مواجه خواهید شد. تجهیزات مربوط به آزمایشگاه‌ها را هم می‌توان در همین ردیف قرار داد.

افرادی که محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی نیز خرید و فروش می‌کنند، از چنین خودروهایی برخوردار هستند. بد نیست آن‌ها هم از از سنسورهای دما بهره‌مند شوند. و در آخر هم میوه ها، صیفی جات و سبزیجات را داریم که شاید خیلی سریع پوسیده یا فاسد شوند. پس اگر از این سنسورهای دما در چنین ماشین‌هایی استفاده شود، راننده با سرعت بالایی متوجه تغییرات به وجود آمده می‌شود و می‌تواند استراتژی‌هایی را به منظور خراب نشدن میوه‌ها و موارد مشابه انجام دهد.

قیمت سنسور دما در ردیاب خودرو

در پایان نیز باید به قیمت این سنسورها اشاره داشته باشیم. با توجه به مدل‌های گوناگونی که برای این سنسورهای دما در نظر گرفته شده است، واضح است که نمی‌توان قیمت ثابتی را برای همه آن‌ها در نظر گرفت. قیمت‌ها معمولا با هم متفاوت هستند و البته به برند سازنده نیز مربوط می‌شود. تنها در زمان خرید این سنسورها دقت کنید که دستگاه شما از بالاترین کیفیت برخوردار باشد تا برای مدتی طولانی بتوانید آن را به کار بگیرید.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و در نهایت بتوانید سنسور دمای مناسبی را تهیه کنید.



دسته بندی ها:استفاده از سنسور دما در ردیاب خودرو و کاربردهای آنUse of temperature sensor in car tracker and its applications

جدیدترین مقاله