logo
blog cover

سامانه ردیابی یا سیستم مدیریت ناوگان

5 دی 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

از طریق سامانه ردیابی؛ شرکت‌های حمل و نقل دید کلی کاملی از ناوگان خود دارند. این سامانه با اتصال به داشبورد مرکزی، داده‌هایی را ارائه می‌دهد و بدین وسیله برنامه‌ ریزان و توزیع ‌کنندگان همیشه می‌دانند خودروها در کجا قرار دارند. آن‌ها می‌توانند از طریق سامانه ردیابی، مستقیماً با رانندگان ارتباط برقرار کنند، در صورت لزوم برنامه ای را تنظیم کنند و به مشتریان زمان تخمینی ورود مرسوله را اطلاع دهند.

 

سامانه ردیابی چیست؟


سامانه ردیابی؛ یک سیستم نرم افزاری است که توسط شرکت‌های حمل و نقل برای نظارت بر موقعیت مکانی کامیون‌ها، تریلرها و سایر وسایل نقلیه استفاده می‌شود. این نرم‌افزار از طریق GPS به خودروها متصل می‌شود و به شرکت‌ها بینشی در زمان آنلاین از موقعیت جغرافیایی وسایل نقلیه خود می‌دهد.

 

سامانه ردیابی یا سیستم مدیریت ناوگان


سامانه ردیابی، گاهی اوقات به عنوان یک سیستم مدیریت ناوگان نیز نامیده می‌شود و اگرچه سیستم دوم می‌تواند دارای عملکردهای بیشتری از ردیابی مکان وسایل نقلیه باشد. یک سیستم مدیریت ناوگان اغلب برای فرآیند تعمیر و نگهداری خودرو، مدیریت رفتار رانندگی و مصرف سوخت یا برای اجاره یا تامین مالی وسایل نقلیه، پشتیبانی می‌کند.


یک سیستم مدیریت ناوگان به شرکت‌ها کمک می‌کند تا کارمندان را برای اهداف خود که افزایش میزان بهر‌وری است؛ سازماندهی و ردیابی کنند. این سیستم‌ها به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند اطلاعات را جمع‌آوری کنند، مشتریان را بر اساس تجربه و مجموعه مهارت سازماندهی و متقاضیان را بر اساس عملکردهایشان فیلتر کنند.


در حالی که این سیستم‌ها برای ذخیره اطلاعات عالی هستند، در کنار آن استفاده از یک سامانه ردیابی می‌تواند تمام عملیات‌های ناوگان را ردیابی کند. این امر جستجو و فیلتر کردن سفرها و سایر اطلاعات را آسان می‌کند و زمان تکمیل و تحویل مرسوله را کاهش می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که شرکت‌ها بهترین کارمندان را برای هر موقعیت انتخاب می‌کنند.


این مطلب را هم بخوانید: نحوه انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت ناوگان


یک سامانه ردیابی برای رانندگان، فرآیند سفر را با استفاده از هوش خودکار، بررسی و انتخاب بهترین سفرها ساده می‌کند. از آنجایی که که بهترین مسیرها انتخاب می‌شود، باعث صرفه‌جویی در وقت شرکت‌ها و رانندگان می‌شود که در غیر این صورت زمان اتلاف وقت بسیار زیاد خواهد بود.

مدیران و رانندگان ناوگان به دنبال فرآیندهای درخواستی هستند که آسان، سریع و کاربرپسند باشد. بهترین سامانه ردیابی؛ به رانندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی از هر کجا برای موقعیت مکانی مدنظر خود درخواست دهند و بهینه‌ترین مسیر را شناسایی کنند.

 

در طول فرآیند سفر، سامانه ردیابی به کاربران اجازه می‌دهند تا نظرات و یادداشت‌های خود را به راحتی درباره یک ماموریت ارسال کنند. برخی از این سیستم‌ها امکان همکاری از طریق یک دستگاه تلفن همراه را فراهم می‌کنند و کار را برای کارمندان و مدیران آسان می‌کنند.

 

بهترین سامانه ردیابی از جدیدترین فناوری ها مانند پردازش هوش مصنوعی برای غربالگری و مرتب سازی ماموریت کارمندان استفاده می کند. این سیستم ها داده های مربوط به ناوگان را اسکن می کنند و از الگوریتم های دیگر برای تجزیه و تحلیل این داده ها استفاده می کند.


مزایای استفاده از سامانه ردیابی


استفاده از سامانه ردیابی مزایای زیادی دارد و شما می‌توانید انتظار داشته باشید که معیارهایی مانند زمان، هزینه و کیفیت ناوگان شما بهبود یابد. زمان‌بندی سفرها با سیستم اطلاع رسانی خودکار که به رانندگان این امکان را می‌دهد که زمانی را انتخاب کنند که هم برای مدیران و هم برای خودشان مفید است.

 

یک سامانه ردیابی همچنین می‌تواند به مدیران اجازه دهد تا با کلیک یک دکمه، تمام اطلاعات و معیارهای مورد نیاز خود را مشاهده کنند. بهترین سامانه ردیابی، شامل سیستم کاربرپسند و گردش کار قابل تنظیم از جمله معیارهای کلیدی عملکرد و معیارهای صنعت است.


این مطلب را هم بخوانید: ردیاب جی پی اس ناوگان

 

یکی دیگر از راه‌های مهم برای حفظ ناوگان شما این است که مطمئن شوید اعضای تیم شما در جاده ایمن رانندگی می‌کنند و در خرابی وسیله نقلیه نقشی ندارند. بررسی عملکرد آن‌ها به شما کمک می‌کند تا ببینید که به طور مثال آیا آن‌ها بیش از حد در حال حرکت هستند، به شدت ترمز می‌کنند، سرعت می‌گیرند یا هر گونه رفتار خطرناک رانندگی از خود نشان می‌دهند. این کار باعث کاهش خرابی در وسیله نقلیه می‌شود؛ زیرا می‌توانید اعضای تیم را شناسایی کرده و آن‌‌ها را برای کمک به بهبود مهارت‌های رانندگی، آموزش دهید.

 

نشانه هایی که کسب و کار شما به سامانه ردیابی نیاز دارد

 

در حالی که شرکت‌ها با هر اندازه می‌توانند از سامانه ردیابی استفاده کنند، اما استفاده از سامانه ردیابی به ویژه برای مشاغلی مفید هستند که به طور منظم کارمندانی را برای موقعیت‌های مختلف اعزام می‌کنند و یا آن‌هایی که تمایل دارند تعداد زیادی مرسوله برای هر موقعیت دریافت کنند.

اگر کسب و کارها سالانه بیش از 1000 ماموریت را در ناوگان خود انجام می‌دهند، احتمالاً با یک سامانه ردیابی، بازگشت سرمایه قابل توجهی خواهند داشت.

آن‌ها همچنین در صورت داشتن ماموریت‌های طولانی یا پیچیده یا مشکلاتی که در رفتار رانندگان و مدیریت خود به وجود می‌آید، از طریق سامانه ردیابی بر این مشکلات غلبه خواهند کرد.

 

سامانه ردیابی می تواند زمان انجام ماموریت‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و این بدان معناست که شرکت‌هایی که مدیریت حجم کاری مرتبط با تعداد زیادی از رانندگان را دشوار می‌دانند، فرآیند ساده‌ شده را بسیار مؤثرتر خواهند یافت.

 

استفاده از سامانه ردیابی را از امروز شروع کنید


رفتار رانندگی ایمن و مسیریابی بهینه؛ برای کسب و کار شما می‌تواند یک چالش بزرگ باشد و شما می‌خواهید مطمئن باشید که در نهایت انتخاب درستی خواهید داشت. داشتن یک سامانه ردیابی آنلاین می‌تواند به ساده سازی این فرآیندها کمک کند و از حجم  استرس زیادی که به رانندگان و مدیران وارد می‌شود، بکاهد. سامانه ردیابی؛ می‌تواند بسیار مفید عمل کند و به شما در جستجوی موارد جدید و عالی برای کسب ‌و کارتان کمک می‌کند.


این مطلب را هم بخوانید: چگونه می‌توان حرکت دارایی‌های ثابت را در مکان‌های مختلف؛ توسط سامانه ردیابی پیگیری کرد؟

دسته بندی ها:سامانه ردیابی

جدیدترین مقاله