logo
blog cover

فناوری مدیریت ناوگان و مزایا و راه حل‌ها

11 اسفند 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

پیشرفت‌های فناوری در صنعت ناوگان؛ فرآیند بهینه ‌سازی عملیات ناوگان را به تجربه‌ای یکپارچه تبدیل می‌کند که می‌تواند در مدت زمان و میزان هزینه شرکت‌ها صرفه‌جویی کند.

با به کارگیری فناوری‌های مدیریت ناوگان، سرپرستان می‌توانند به سرعت خود را با شرایط متغیر بازار وفق دهند. هر یک از موانع صنعت، مانند حفظ راننده، مسائل مربوط به سوخت رسانی و مقررات جدید را می‌توان پس از ادغام انواع فناوری‌های ناوگان؛ در عملیات‌های شرکت برطرف کرد.

 

فناوری مدیریت ناوگان و مزایا و راه حل‌ها

 

در اینجا، در مورد اینکه چه فناوری‌هایی مدیریت ناوگان هستند و چگونه می‌توانند برای شرکت شما سودمند باشند، گفتگو خواهیم کرد.

 

فناوری مدیریت ناوگان: چگونه کار می‌کند؟

 

فناوری مدیریت ناوگان ترکیبی از فناوری وسایل نقلیه، علوم کامپیوتر و ارتباطات راه دور است که برای توسعه برنامه‌های عملی استفاده می‌شود. این طرح‌ها، اطلاعاتی را که از فناوری‌های داده ناوگان به دست می‌آیند ترکیب می‌کنند و می‌توانند برای بهبود پروتکل‌های ایمنی، مدیریت منابع و رفتار راننده مورد استفاده قرار گیرند.

تجهیزاتی مانند دستگاه‌های تله‌ ماتیکی که در یک موتور تعبیه شده‌اند، می‌توانند داده‌ها را از طریق سنسورهای مختلف روی برد ارسال کنند. مدیران می‌توانند سرعت موتور، ساعت‌های استفاده، داده‌های مکان و برنامه‌های تعمیر و نگهداری را در زمان آنلاین نظارت کنند.


فناوری ناوگان همه این داده‌ها را ترکیب می‌کند و از طریق یک پورتال آنلاین، یک دیتای جامع را برای سرپرستان فراهم می‌کند. به صورتی که ایجاد گزارش، تجزیه و تحلیل داده ها و ثبت اطلاعات راننده به یک فرآیند ساده با یک نقطه تماس تبدیل می‌شود.

 

روندهای هیجان انگیز در فن آوری‌های مدیریت ناوگان


انواع فن آوری‌های مدیریت ناوگان؛ برای سال‌ها بخشی از این صنعت بوده است. با این حال، همانطور که در مورد هر فن آوری صادق است، با سرعت تصاعدی پیشرفت کرده  و پیچیده تر شده است. داده‌های بازیابی شده از تله‌ماتیک؛ هر سال مفیدتر می‌شوند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا ناوگان را به طور مؤثرتری مدیریت کنند.


این مطلب را هم بخوانید: چرا استفاده از سامانه حمل و نقل هوشمند برای یک ناوگان مهم است؟

 

  • پیشرفت در وسایل نقلیه متصل به اینترنت

 قابلیت های ارائه شده از طریق اینترنت هر روز بیشتر در هر جنبه ای از زندگی روزمره نفوذ می کند که شامل تجهیزات خودرو هم می شود.

با وسایل نقلیه متصل به اینترنت، ارتباطات متقابل ناوگان راحت‌تر است و الگوی ترافیک هوشمندتر است. این پیشرفت‌ها در فناوری ناوگان، صنعت را به روش‌های مختلفی متحول می‌کند، از جمله بهبود ایمنی رانندگان و تقویت ناوگان کارآمدتر که هم به نفع صاحبان ناوگان و هم برای مشتریانی که به آن‌ها خدمات می‌دهند.

 

  • وسایل نقلیه دوست دار محیط زیست

 یک روند آسان برای رشد در کنار فناوری‌های مدیریت ناوگان، فناوری خودروهای سازگار با محیط زیست یا الکتریکی است.

در حالی که وسایل نقلیه الکتریکی برای دهه ها وجود داشته اند، اما تا همین اواخر، غیرعملی بودند. با این حال، پیشرفت در این زمینه آن‌ها را به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است. ممکن است هنوز چند سال طول بکشد تا ناوگان بتوانند از این روندها استفاده کنند. با این حال، زمانی که آن‌ها این کار را انجام دهند، به معنای مصرف سوخت بهتر، تعمیرات و مالیات کمتر برای کاهش و جبران گازهای گلخانه ای خواهد بود.

 

با جدیدترین فناوری‌های مدیریت ناوگان، یک شرکت می‌تواند از داده‌هایی که دریافت می‌کند؛ برای ارزیابی زمان مناسب برای تغییر به گزینه‌های "دوستدار محیط زیست" استفاده کند.

 

مزایای فناوری مدیریت ناوگان


مزیت اصلی هر نوع فناوری برای یک صنعت، توانایی به حداقل رساندن ضایعات است. خواه ضایعات به شکل فرآیندهای زائد، وظایف خسته کننده یا مدل های عملیاتی ناکارآمد باشد، این فناوری جنبه‌هایی از یک کسب و کار را که نیازی به مداخله انسانی ندارد، بهینه می‌کند.

مزایای فناوری‌های مدیریت ناوگان به راحتی قابل مشاهده است. ساعت‌هایی که صرف عملیات‌های مختلف، مدیریت مصرف سوخت، برنامه‌ریزی برای فرآیند نگهداری و تعمیرات، یا اندازه‌ گیری عملکرد راننده می‌شود، می‌توانند فوراً به دست آیند.

 

راه‌ حل‌های نرم‌افزاری ناوگان، سرپرستان را قادر می‌سازد تا به تمام داده‌های لازم از یک پلتفرم دسترسی داشته باشند. و نیاز ناوگان به ده ها صفحه گسترده، اسناد کاغذی و چاپی و مدیریت یک برنامه کاهش یافته است.

 سیستم‌هایی مانند گزارش‌های روزانه الکترونیکی خودرو (eDVIR) مدیریت بازرسی خودرو را به یک امر یکپارچه تبدیل می‌کنند. آن‌ها نیاز به کپی کاغذی را کاهش می‍دهند و می توانند خطای انسانی هنگام ضبط داده ها را کاهش دهند.

 

  • مدیریت سوابق تعمیر و نگهداری

 یک مدیر می‌تواند از فناوری ناوگان برای نظارت، برنامه ریزی و نگهداری سوابق نگهداری استفاده کند. با تغییر به یک پلتفرم دیجیتال، سفارشات کاری، فاکتورها و تأییدیه‌ها همگی می‌توانند در لحظه رسیدگی شوند.

 فن‌آوری‌های ناوگان می‌توانند به برنامه‌ریزی تعمیرات پیشگیرانه با استفاده از هشدارهای سفارشی کمک کنند تا مشخص شود چه زمانی یک وسیله نقلیه یا دارایی باید بررسی شود. این عمل را می توان بدون زحمت و کارآمد انجام داد. ظرفیت کاهش خرابی های قابل پیشگیری رانندگان را قادر می سازد تا وظایف خود را انجام دهند.


این مطلب را هم بخوانید: سامانه AVL چگونه عمل می‌کند؟


  • عملکرد راننده

 یکی از مزایای پیاده‌سازی فناوری‌های مدیریت ناوگان در عملیات، که بسیاری از سرپرستان از آن بی‌اطلاع هستند، این است که چگونه این فناوری‌ها می‌توانند عملکرد راننده را افزایش دهند.

با دستگاه‌های داخلی، حسگرهای متصل به موتور می‌توانند اطلاعات بی‌درنگ درباره رفتار راننده را برای مدیران ارسال کنند. چه راننده در حال انجام ترمزهای سخت، سرعت زیاد یا رانندگی پرخطر باشد، یک سیستم تله‌ ماتیک می‌تواند فوراً این اطلاعات را به یک پلت فرم اختصاصی ارسال کند.

این سیستم‌ها همچنین می‌توانند با یک طرح تشویقی ادغام شوند که می تواند با پاداش دادن به عادت‌های خوب رانندگی ؛به حفظ رانندگان کمک کند.

 

بهترین فناوری ناوگان برای شما چیست؟

 

استفاده از فناوری‌های مدیریت ناوگان برای ردیابی داده‌های ناوگان به شما کمک می‌کند تا تصمیمات درستی برای بهینه‌سازی کسب‌ و کار خود بگیرید و بازگشت سرمایه بهتری به شما می‌دهد.

انواع فناوری های مدیریت ناوگان؛ سیستمی را ارائه می دهد که به طور خاص برای صنعت ناوگان طراحی شده است. فناوری مدیریت ناوگان می تواند به شما کمک کند ایمنی راننده را با راه حل های ایمنی ناوگان، میزان بهره وری را با ردیابی ناوگان GPS بهبود ببخشید و از تغییرات قوانین مطلع شوید.

دسته بندی ها:فناوری مدیریت ناوگان

جدیدترین مقاله