logo
blog cover

کاربردها و قابلیت‌های سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا

5 دی 1400
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

کاربردها و قابلیت‌های سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از تجهیرات، به‌ ویژه تجهیزات صنعتی، باید بتوانند دسترسی مطلوب و کاملا ایمنی به اینترنت و فضای وب داشته باشند. برای این منظور، تاکنون تلاش‌هایی انجام‌ گرفته است. برای نمونه شرکت تلتونیکا سیستم مدیریت از راه دور را راه‌اندازی نموده‌ است. با استفاده از این سیستم مدیریتی و از راه دور، کاربران و مشتریان قادر خواهند بود به مدیریت تجهیزات در شبکه داخلی خود اقدام نمایند.

این دسته از کاربران می‌توانند به مدیریت تجهیزات مورد نظر خود با استفاده از سرویس ابری دست بزنند. امکانات به‌ کار رفته در این سیستم مدیریتی و از راه دور با استفاده از جدیدترین راهکارهای امنیتی، طراحی‌ شده است. در حقیقت می‌توان گفت سیستم مدیریت از راه دور که توسط شرکت تلتونیکا طراحی‌ شده، یک پلتفرم IOT است که می‌تواند امکانات بسیار منحصر به‌ فردی را در زمینه انتقال اطلاعات و در یک بستر کاملا امن فراهم کند.

این پلتفرم بر بستر cloud و یا ابری طراحی‌ شده است. لازم است بدانید که این سیستم از راه دور برای نظارت از راه دور سیستم‌ها و محصولات شبکه تلتونیکا و سپس تنظیم و کنترل کردن آن‌ها دارای کاربرد است. در این مقاله قصد داریم برخی از کاربردها و قابلیت‌های سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا را بیان نماییم.


مدیریت، بررسی و کنترل تجهیزات

برای کاربرانی که از امکانات و تجهیزات سیستم مدیریت و از راه دور شبکه تلتونیکا بر بستر اینترنت استفاده می‌کنند و از طریق این تجهیزات به انتقال اطلاعات اقدام می‌نمایند، این امکان فراهم شده‌ که بتوانند از قابلیت‌های منحصر به‌ فرد این سیستم برای مدیریت تجهیزات خود بهره‌مند گردند.

این دسته از افراد می‌توانند برای مشاهده نمودن وضعیت اتصالات و یا تنظیمات دستگاه‌های خود و هم‌چنین کنترل کردن هر کدام از این سیستم‌ها از ویژگی و امکان مدیریت از راه دور این سیستم برخوردار شوند. در حال حاضر این ویژگی و امکان برای بسیاری از تجهیزات فراهم شده‌ است. از جمله تجهیزات و دستگاه‌های مدل و سری RUT می‌توانند از این ویژگی بهره‌مند گردند.

به‌طورکلی می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا قابلیت کارکرد بسیار مطمئن این سیستم است. این دسته از تجهیزات را می‌توانید در شرایط مختلف به کار ببرید و از کارکرد آن‌ها اطمینان کافی داشته باشید. امنیت بسیار بالا یکی دیگر از قابلیت‌ها و مزایای سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا است. این تجهیزات را می‌توانید به‌ راحتی، تنظیم کنید و مورد استفاده قرار دهید.


کاهش هزینه‌های کنترل و مدیریت سیستم‌ها

با استفاده از امکان مدیریت و بررسی تجهیزات از راه دور توسط سیستم مدیریتی تلتونیکا کاربران و مشتریان می‌توانند بسیاری از هزینه‌های خود را کاهش دهند. از جمله این هزینه‌ها می‌توان به هزینه‌های مربوط به زمان اشاره کرد. چرا که از طریق این سیستم، زمان رفت و آمد برای هر گونه بررسی و کنترل کردن تجهیزات به میزان قابل‌ توجهی کاهش خواهد یافت.

همان‌طور که می‌دانید در بسیاری از مواقع، بسیاری از تجهیزات به‌ ویژه تجهیزات صنعتی در اماکنی نصب می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند که رفت‌ و آمد به آن مناطق، بسیار دشوار است و به‌ سختی صورت می‌پذیرد و وقت و هزینه بسیار زیادی را نیز طلب می‌کند. در بسیاری از مواقع، هرگونه بازرسی و کنترل سیستم‌ها در این مناطق غیرممکن می‌شود.

بنابراین و با به کارگیری سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا می‌توان این مشکل را برطرف ساخت. از طرف دیگر تجهیزات مختلف ممکن است دچار برخی از مشکلات فنی شوند. با استفاده از این سیستم مدیریتی می‌توان چنین مشکلاتی را به بخش مربوط به آن انتقال داد و به‌ راحتی حل‌ و فصل نمود.


کنترل دستگاه‌ها با یک پلتفرم بدون نیاز به آی‌پی

با استفاده از این سیستم مدیریتی و از راه دور، کاربران قادر خواهند بود چند دستگاه مختلف را با استفاده از یک پلتفرم تحت کنترل خود دربیاورند و به مانیتورینگ آن اقدام نمایند. از طرف دیگر و برای این‌که مشتریان بتوانند از راه دور به سیستم‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند نیازی به استفاده از آی‌پی آدرس نخواهند داشت.

بنابراین یکی از امکانات و قابلیت‌های منحصر به‌ فرد سیستم مدیریتی و از راه دور شرکت تلتونیکا دسترسی به سیستم‌ها و تغییر دادن تنظیمات مورد نیاز آن‌ها از طریق اینترنت و بستر وب است. اما ذکر این نکته نیز ضرورت دارد که در حال حاضر امکان افزودن دستگاه‌ها و هم‌چنین مدیریت نمودن آن‌ها از راه دور، تنها برای محصولات و تجهیزات ساخته‌ شده توسط برند تلتونیکا فراهم‌ شده است. اما می‌توانید از طریق امکانات به‌ کار رفته در سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا به دیگر تجهیزات نیز از راه دور، دسترسی داشته باشید.


اطلاع‌رسانی سریع

مدیران و کاربران مختلف می‌توانند علاوه‌ بر مدیریت و کنترل از راه دور سیستم‌های خود توسط این سیستم مدیریتی، از مزایا و قابلیت‌های دیگری نیز برخوردار شوند. برای نمونه، امکان بروز اشکال به‌ ویژه اشکالات فنی در هر بخشی وجود دارد.

از طریق استفاده از این سیستم از راه دور، در صورتی‌ که هرگونه مشکلی به وجود آید بلافاصله و با سرعت بسیار بالا، مشکل و مسئله پیش‌ آمده اطلاع‌رسانی خواهد شد و از طریق ارسال ایمیل در اختیار مدیران و کاربران قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر یکی دیگر از قابلیت‌های این سیستم مدیریتی امکان تنظیم نمودن هشدارها است.

به این معنا که مدیران می‌توانند هشدارهای مختلف خود را به‌ صورت وقایع متنوع تنظیم کنند. مثلا در صورتی‌ که محدوده جغرافیایی تغییر کند هشدار مناسب با آن به مدیر مربوطه ارسال شود و یا در شرایطی که سطح سیگنال‌ها کاهش پیدا کند هشدار دیگری تنظیم شود و ارسال گردد تا متناسب با آن تصمیم‌گیری صورت گیرد.


امکان گزارش‌گیری و به‌روزرسانی سریع تمامی دستگاه‌های متصل

امکان گزارش‌گیری، یکی دیگر از قابلیت‌های سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکا است. این سیستم مدیریتی می‌تواند گزارش‌های خود را به صورت‌های متنوع از قبیل گزارش‌های دوره‌ای و در زمان مشخص تنظیم نماید. لازم به ذکر است که تمامی گزارش‌های این سیستم در سرورهای مربوط ذخیره خواهند شد.

بنابراین برای مدیران و کاربران این امکان فراهم خواهد شد که بتوانند در صورت نیاز به دسترسی به گزارش‌ها، آن‌ها را دانلود نمایند و به بررسی آن اقدام کنند. یکی دیگر از قابلیت‌های قابل‌ توجه این سیستم از راه دور این است که مدیران می‌توانند تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات خود را که به این سیستم متصل شده‌ است تنها با استفاده از چند کلیک بروزرسانی نمایند و آخرین نسخه‌های آن‌ها را دریافت کنند.

 

دسته بندی ها:کاربردها و قابلیت‌های سیستم مدیریت از راه دور تلتونیکاApplications and capabilities of Teltonica remote management system

جدیدترین مقاله