logo
blog cover

نکات کلیدی برای انتخاب نرم افزار پخش و توزیع چیست؟

24 اسفند 1402
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

شرکت‌های توزیع‌کننده برای نظارت مؤثر بر روند کار خود به مجموعه‌ای منحصر به فرد از ماژول‌ها و ابزارها نیاز دارند که همین امر می‌تواند انتخاب یک پلتفرم نرم ‌افزاری برای سیستم مدیریت پخش و توزیع را دشوارتر کند.



نکات کلیدی برای انتخاب نرم افزار پخش و توزیع چیست؟



در حالی که بسیاری از سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهند که برخی از نیازهای یک شرکت توزیع را برطرف می‌سازند؛ اما بهتر است به سراغ پلتفرم‌هایی بروید که به طور خاص برای توزیع‌کنندگان طراحی شده‌اند.

هنگام انتخاب راه‌حل مناسب، از خود بپرسید که کدام معیار برای کسب‌ و کار شما حیاتی‌تر است:


  • آیا شرکت شما اولویت را بر قابلیت سفارشی‌سازی بالا قرار می‌دهد؟
  • آیا تأمین‌کننده نرم ‌افزار تولید یا سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی شما راه‌حل توزیعی ارائه می‌دهد؟
  • آیا قیمت یک دغدغه اصلی است؟
  • سیستم توزیع باید تا چه حد قابلیت ارتقا داشته باشد؟
  • نرم افزار توزیع نیاز به یکپارچه‌سازی با چه سیستم‌های دیگری دارد؟


به همین ترتیب، شرکت شما باید پلتفرم‌ها و نرم ‌افزارها را از نظر اجزای اصلی آن‌ها ارزیابی کند. سیستمی که فاقد اجزای کلیدی زیر باشد، در رسیدگی به چالش‌های منحصر به فرد شرکت شما کم ‌تأثیرتر خواهد بود.



۹ ویژگی مهم و کلیدی نرم‌ افزار پخش و توزیع اُلستیک



 بیایید نگاهی دقیق‌تر به این نه ویژگی مهم و کلیدی نرم‌ افزار توزیع و پخش اُلستیک بیندازیم.


۱. تحلیل (ANALYTICS)


یک سیستم مدیریت توزیع (DMS) موثر؛ فراتر از سازماندهی فعالیت‌های جاری عمل می‌کند. به علاوه یک DMS باید اطلاعات حاصل از این فعالیت‌ها را ثبت و تفسیر کند و آن را به صورت بینش عملی به کاربران سیستم ارائه دهد.

گزارش‌گیری و تحلیل پیشرفته برای تجارت شما ضروری است که این امکان؛ داده‌های سازماندهی نشده را به آمار و اطلاعات مفیدی در مورد عملکرد کلی، بهره‌وری و گزارش‌دهی تبدیل می‌کند.


همچنین هنگامی که شرکت شما قابلیت‌های تحلیلی را ارزیابی می‌کند، به دنبال ابزارهای پیش‌بینی و برنامه‌ریزی میزان تقاضا باشید؛ زیرا این ابزارها به شرکت شما اجازه می‌دهند تا بهترین پیش‌بینی و نظارت بر تراز عرضه و تقاضا را داشته باشند.

 با استفاده از داده‌های ارائه شده توسط نرم افزار پخش و توزیع اُلستیک، شرکت شما می‌تواند سطح بهینه موجودی را پیش‌بینی کند.

عملکردهای مربوط به پیش‌بینی و برنامه‌ریزی به شرکت شما کمک می‌کند تا شیوه‌های تجاری هوشمندانه‌تری را پیاده سازی کنید که این امر سود بلندمدت را تضمین کرده و هزینه‌های سربار اضافی را شناسایی می‌کند.


۲. مدیریت سفارش (ORDER MANAGEMENT)


ماژول‌های مدیریت در نرم افزار اُلستیک تمام داده‌های سفارش؛ از جمله سفارشات ثبت‌شده از طریق وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک را جمع‌آوری کرده و برای بررسی آسان در یک فهرست واحد قرار می‌دهد.

این نرم افزار همچنین امکان ثبت تمام اطلاعات مشتری مرتبط با سفارش را فراهم کرده و پروفایل های دقیق مشتری را برای مراجعات بعدی ایجاد می‌کند.بهترین ابزار مدیریت سفارش نه تنها وضعیت سفارشات را پردازش و رصد می‌کند؛ بلکه به توزیع کنندگان امکان ایجاد و پیگیری پیشنهادات و قیمت گذاری را نیز می دهد.


۳. مدیریت تامین کنندگان


تنها با کمک همه طرف‌های درگیر، هر کالای بسته‌بندی شده به موقع و به درستی، موجودی‌گیری شده و سپس به موقعیت صحیح منتقل یا حمل می‌شود.

همچنین سیستم مدیریت اُلستیک به شرکت شما امکان می‌دهد تا به صورت بلادرنگ با تمامی طرف‌های ذینفع - شرکت‌های حمل و نقل شخص ثالث و حتی شرکای خارجی - ارتباط برقرار کنید.

برای توزیع کنندگان بزرگی که سفارشات با حجم و مبلغ بالا را مدیریت می‌کنند و در چندین مرکز مختلف فعالیت دارند، عملکرد مدیریت تامین کننده برای بهبود ارتباط بین شرکت‌ها و مکان‌ها بسیار با ارزش خواهد بود.


۴. کنترل موجودی کالا


اگر قفسه‌های شرکت شما به طور مرتب با مشکل کمبود موجودی مواجه است و یا در ارسال و دریافت محموله‌ها تأخیر وجود دارد، به احتمال زیاد روش‌های فعلی شما برای نظارت بر موجودی کالا کارآمد نیستند.


کنترل موجودی مناسب و کارآمد باید فراتر از ردیابی موجودی و محموله‌ها باشد و شامل ثبت انتقالات، تعداد برگشت‌ها و تجدید موجودی و همچنین ثبت رزرو یا تعدیل اقلام موجودی شود.

استراتژی کنترل موجودی سیستم‌ پخش و توزیع اُلستیک، همراه با مدیریت انبارداری برای نظارت بر تمام رویه‌های مربوط به میزان موجودی، کار می‌کند.

همچنین کنترل موجودی در کنار مدیریت انبارداری، به شرکت شما یک نمای کلی از تمام جابه‌جایی دارایی‌ها ارائه می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که مدیران به داده‌ها و اعداد دقیق موجودی کالا دسترسی داشته باشند.


۵. یکپارچه‌سازی


ویژگی یکپارچه‌سازی برای توزیع‌کنندگان بسیار مهم است و به شرکت شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی ابزارهای ERP، حسابداری و فروش خود را با اختلال کم‌تری به فرآیندهای مختلف کسب ‌و کار متصل کنید.


۶. نظارت مالی


یک توزیع‌کننده باید کنترل کامل بر روی هزینه‌های شرکت و پرداخت‌های سفارش مشتریان داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که درآمد عملیاتی کلی و هزینه‌ها به درستی محاسبه شود.

ابزارها و سیستم‌های خرید و تدارکات در نرم افزار اُلستیک، کنترل بر هزینه‌های عملیاتی موجودی را افزایش می‌دهند و به مدیران این امکان را می‌دهند تا به طور همزمان سطوح موجودی را بررسی کرده و بودجه‌های مربوط به خرید دارایی‌های جدید را مرور کنند.


۷. اسکن بارکد و RFID


سیستم مدیریت توزیع (DMS) اُلستیک از فناوری اسکن بارکد و RFID (شناسایی با امواج رادیویی) استفاده می‌کند. استفاده از این ابزارها می‌تواند به دقت میزان موجودی، کاهش خطاها و تسریع فرآیندهای چیدن و بسته‌بندی کالا کمک کند.


۸. رابط کاربری آسان برای کاربر


نرم افزار اُلستیک رابط کاربری ساده ای دارد تا هرکسی به راحتی بتواند از آن استفاده کند. یک رابط کاربری خوب تضمین می‌کند که کارمندان شما به راحتی از نرم افزار استفاده کرده، زمان آموزش را کاهش داده و میزان خطاها را به حداقل می‌رساند.


۹. قابلیت ارتقا (Scalability)


با رشد کسب و کار شما، ممکن است نیازهایتان تغییر کند و به ویژگی های بیشتری نیاز داشته باشید. نرم افزار پخش و توزیع اُلستیک این امکان را ارائه می دهد که بتوان هر زمان که نیاز داشتید بدون ایجاد اختلال در عملیات شما، ویژگی های جدیدی را اضافه کنید.


استفاده موثر از نرم افزار پخش و توزیع اُلستیک در داخل یک شرکت این تضمین را می‌کند که کل اطلاعات مربوط به شرکت شما ایمن، قابل دسترس و دقیق است.

دسته بندی ها:نرم افزار پخش و توزیع

جدیدترین مقاله