logo
blog cover

استفاده از انواع سنسورها در نرم افزار مدیریت ناوگان اُلستیک

6 فروردین 1403
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

صنایع زیادی برای انجام فرآیندهای خود به ناوگان‌ها وابسته هستند؛ اما این صنایع برای پیشبرد تمام فعالیت‌های خود، فقط به ردیابی خودرو نیاز ندارند و در اینجاست که سیستم مدیریت ناوگان اُلستیک به کمک آن‌ها می‌آید.

سیستم مدیریت ناوگان اُلستیک گزینه‌های مختلفی را برای ادغام سنسورها با وسایل نقلیه و برای بهینه‌سازی عملکرد ناوگان‌ها ارائه می‌دهد. این سنسورها به مدیران کمک می‌کنند تا دیتاهای وسایل نقلیه خود را در دست داشته و همچنین بتوانند از طریق گزارش های تولید شده توسط این سنسورها، اطلاعات ناوگان خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند.



استفاده از انواع سنسورها در نرم افزار مدیریت ناوگان اُلستیک



انواعی از سنسورها وجود دارد که در هر صنعتی از آن‌ها به طور منحصر به فردی استفاده می‌شود؛ اما قبل از اینکه نگاهی به استفاده از سنسورها در هر صنعت بیندازیم، اجازه دهید با حسگری که در همه صنایع مشترک است آشنا شویم.


سنسور میزان مصرف سوخت


نرم افزار مدیریت ناوگان اُلستیک به کاربران خود، گزینه‌هایی برای ردیابی مصرف سوخت ارائه می‌دهد و این امر با اتصال کیلومترشمار هر وسیله نقلیه به این نرم افزار امکان پذیر می‌شود.

این سنسور، احتمال تقلب در میزان کیلومتر طی شده را کاهش می دهد؛ چرا که بعضی از رانندگان برای دریافت پول بیشتر از مدیران، کیلومترهای اضافی را به کیلومترشمار خود اضافه می‌کنند؛ اما با استفاده از این نرم افزار، این اطلاعات مستقیماً برای مدیران ارسال می شود و جایی برای دستکاری باقی نمی گذارد.


FMCG


صنعت کالاهای مصرفی با سرعت گردش بالا (FMCG) با حمل و نقل کالاهای فسادپذیر سروکار دارد و اولویت اصلی این صنعت، اطمینان از طی شدن تمامی فرآیندهای حمل و نقل است؛ چرا که هر چه زمان بیشتری در زمان تحویل تلف شود؛ زمان کمتری برای ماندگاری آن کالا، قبل از فاسد شدن باقی می‌ماند.

چنین کالاهای فسادپذیری شامل غذا و نوشیدنی‌هایی است که به سردخانه نیاز دارند؛ اما چگونه کنترل این امر در وسایل نقلیه در حال حرکت امکان پذیر است؟ اینجاست که حسگرها وارد عمل می‌شوند.


دماسنج‌ها:


 این نوع حسگر که در سیستم‌ مدیریت ناوگان اُلستیک طراحی شده است؛ به مدیران اجازه می‌دهد تا بر دمای ناوگان خود نظارت داشته باشند.

برای درک بهتر عملکرد این حسگر، به یک مثال توجه کنید. تصور کنید وسیله نقلیه A باید شیر را از یک مکان به مکان دیگر به فاصله ۵۰۰ کیلومتری حمل کند. در صورت نگهداری در دمای اتاق، احتمال خراب شدن شیر زیاد است و در اینجاست که به یک سیستم نظارتی نیازمند هستیم چرا که رانندگان نمی‌توانند به طور منظم کالاها را به صورت فیزیکی بررسی کنند و بدون بازرسی منظم، احتمال دریافت کالای تاریخ گذشته افزایش می‌یابد.


در این صورت، مدیران می‌توانند از سیستم مدیریت ناوگان اُلستیک استفاده کنند. این سیستم به مدیران اجازه می دهد تا به دمای کابین در تمام وسایل نقلیه خود نظارت کنند و از هر گونه افزایش یا کاهش ناگهانی دما آگاه شده و بلافاصله هشدار دریافت کنند.


شناساگر حرکت:


ایمنی خودرو یکی از عوامل بسیار مهم در سیستم‌های مدیریت ناوگان است و برای اینکه میزان ایمنی را یک سطح بالاتر ارتقا دهید، می‌توان از گزینه حسگرهای حرکتی که در  نرم ‌افزار مدیریت ناوگان اُلستیک  طراحی شده، استفاده کنید تا درصورت بروز هر گونه حرکت غیرمجاز،  بلافاصله به مدیران هشدار ارسال شود.

 

مدیریت پسماند:


برای هر منطقه‌ای؛ داشتن یک سیستم دفع زباله که به خوبی برنامه‌ریزی شده و بهینه عمل می‌کند، بسیار مهم است.

شاید فکر کنید که  برنامه‌ریزی دفع زباله بسیار ساده باشد؛ اما واقعیت غیر این است؛ چرا که شما باید اطمینان حاصل کنید که این وسایل نقلیه، تمام سطل‌های زباله را در مسیر خود جمع‌آوری می‌کنند و به علاوه به مسائلی مانند نگهداری خودرو و میزان مصرف سوخت رسیدگی می‌شود.

اینجاست که سنسورها می‌توانند به طور قابل توجهی حجم کاری مدیران را کاهش دهند.


سنسورهای بار:


از این سنسورها برای تشخیص وزن حمل شده توسط یک وسیله نقلیه استفاده می‌شود. مدیران می‌توانند گزارش‌هایی را که از طریق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط این سنسورها تولید می‌شود، مطالعه کنند و پس از مدتی، مشخص می‌شود که کدام مناطق زباله بیشتری نسبت به مناطق دیگر دارند.

همچنین مدیران می‌توانند با توجه به این اطلاعات، مسیرها را برای تمامی وسایل نقلیه برنامه‌ریزی کنند و حتی مشخص کرده که کدام مسیرها به بیش از یک وسیله نقلیه نیاز دارند.


به علاوه مدیران ناوگان باید اطمینان حاصل ‌کنند که هیچ وسیله نقلیه‌ای با بار اضافی حرکت نکند؛ زیرا این امر منجر به مصرف بی‌رویه سوخت و ریختن زباله در جاده‌ها می‌شود.

کنترل همه این موارد ذکر شده با نرم افزار مدیریت ناوگان اُلستیک امکان پذیر است.


صنعت پزشکی و سلامت:


صنعت پزشکی و سلامت هیچ گونه حاشیه خطایی ندارد. این صنعت نه تنها مسئول حمل و نقل بیماران؛ بلکه مسئول تحویل دارو نیز می باشد و به همین دلیل است که استفاده از سیستم مدیریت ناوگان در این صنعت بیشتر یک الزام است تا یک انتخاب.


دماسنج:


حفظ دمای سرد در هنگام تحویل دارو امری ضروری است و بدون شرایط مناسب، داروها فاسد شده و یا اثربخشی خود را از دست می دهند.

می توانیم کووید-19 را به عنوان مثال در نظر بگیریم. در طول همه گیری، واکسن ها باید در دمای بین 2 تا 8 درجه سانتیگراد حمل می شدند که این امر فقط در محیط سردخانه امکان پذیر است. در چنین مواردی، مدیر ناوگان باید بتواند در هر زمان، دمای سردخانه را کنترل کنند و اینجاست که ترکیب دماسنج با نرم افزار مدیریت ناوگان اُلستیک این امکان را فراهم می کند.

 با استفاده از این نرم افزار، مدیران می‌توانند به صورت آنلاین به سطح دما وسایل نقلیه خود دسترسی پیدا کنند و همچنین می توانند از این داده ها برای بهینه سازی فرآیندهای حمل و نقل خود استفاده کنند.


سنسورهای درب:


درهای بسته راه دیگری برای حفظ دمای خودرو هستند. اگر درب‌های وسیله نقلیه باز بماند، می‌تواند تاثیر منفی بر محموله‌ها بگذارد. به همین دلیل است که ادغام سنسورهای درب با سیستم مدیریت ناوگان اُلستیک می تواند از وقوع این امر جلوگیری کند.

در واقع مدیران ناوگان می توانند کالاهای خود را ردیابی و از امنیت آن‌ها اطمینان حاصل کنند و هر بار که کسی در را باز می کند، مدیران هشدار دریافت کرده و در نتیجه اقدامات لازم را برای اصلاح چنین موقعیت‌هایی انجام دهند.

 

در نتیجه نرم افزار مدیریت ناوگان اُلستیک با کمک سنسورهای مختلف به شما امکان می دهد تا به همه‌ی نیازهای ناوگان خود رسیدگی کرده و سیستمی را ایجاد کنید که دقیقاً برای شما مناسب باشد.

دسته بندی ها:سنسورها در نرم افزار مدیریت ناوگان اُلستیک

جدیدترین مقاله