logo
blog cover

مزیت‌های اصلی gps در مدیریت ناوگان و ردیابی خودرو

13 مهر 1400
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

مزیت‌های اصلی gps در مدیریت ناوگان و ردیابی خودرو

سیستم‌های ردیابی ناوگان امروزی نسبت به دوران استفاده از "نقاط روی نقشه" پیشرفت چشمگیری داشته است. ردیابی ناوگان مدرن چیزی بسیار بیشتر از مشخص‌کردن مکان وسیله نقلیه است.  اگر از نرم‌افزار مدیریت ناوگان به‌درستی استفاده شود، می‌تواند به افراد کمک کند تا سریع‌تر به شرایط متغیر واکنش نشان دهند و رضایت مشتری را افزایش دهند، درحالی‌که کارایی و ایمنی ناوگان را افزایش می‌دهند. در اینجا مزیت‌های اصلی gps در مدیریت ناوگان و ردیابی خودرو آمده است که می‌تواند به سازمان‌ها در انجام کارهای بیشتر کمک کند.

ارائه سطوح بالاتری از خدمات به مشتریان

بهبود خدمات به مشتریان یکی از بزرگ‌ترین مزایای سیستم‌های ردیابی ناوگان است. تقریباً تمام شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در حال یافتن راه‌هایی بهتر استفاده از فناوری‌های نوین برای خدمات‌رسانی به مشتری هستند.

به‌عنوان‌مثال، برآوردهای دقیق‌تر از تردد ناوگان، به معنای تماس‌های کمتر مشتریان برای اطلاع از وضعیت و زمان تحویل کالا است.

بدون نیاز به دسترسی به راننده می‌توان به این تماس‌ها سریع‌تر پاسخ داد. مدیران ناوگان و سایرین می‌توانند از ردیابی ناوگان برای شناسایی سریع‌ترین وسیله نقلیه به مقصد خدمات به‌عنوان راهی برای پاسخ سریع‌تر به درخواست‌های جدید یا تغییر مشتریان استفاده کنند.

 مسیریابی را بهینه کنید

دسترسی به داده‌های مسیر فعلی و قدیمی می‌تواند به مدیران ناوگان در مدیریت بهتر زمان و سفرهای راننده کمک کند.

سیستم‌های ردیابی ناوگان که داده‌های GPS را با داده‌های نقشه‌برداری در زمان واقعی ترکیب می‌کنند، می‌توانند داده‌های لحظه‌به‌لحظه در مورد وضعیت ترافیک و جاده‌ها را همراه با مکان‌های ناوگان فعلی ارائه دهند.

این امر به اعضاء کمک می‌کند تا وسایل نقلیه را با سرعت بیشتری تغییر مسیر دهند و در صورت وقوع مشکل با شرایط متغیر سازگار شوند.

 

مزیت دیگر داشتن سیستم ردیابی وسیله نقلیه GPS اطلاعاتی است که می‌تواند درداده‌ای سابقه سفر ارائه دهد. تجزیه‌وتحلیل داده‌های سابقه سفر همچنین می‌تواند الگوهایی را آشکار کرده و منجر به بهبود عملکرد شود، مانند اجتناب از یک قسمت خاص از جاده در ساعات خاصی از روز.

 

جلوگیری از سرقت محموله

بر اثر سرقت محموله و خودرو میزان ضرر و زیان شرکت‌ها حمل‌ونقل جاده‌ای سالانه ۳۰ میلیارد دلار است. دانستن اینکه کجا تجهیزات شما در هر زمان قرار دارد کلید مدیریت ضرر است.

با استفاده از سیستم‌های پیشرو در ردیابی ناوگان، می‌توانید هشدار هنگام دور شدن وسایل نقلیه از قلمرو خود و یا خارج از ساعت کاری را داشته باشید. این امر به رانندگان کمک می‌کند تا با خیال راحت به مسیرهای خود ادامه دهند.

علاوه بر این، بازپخش مسیر می‌تواند به مدیران در شناسایی الگوهای توقف طولانی و سفرهای جانبی غیرمجاز کمک کند. همچنین می‌توانید سیستم‌های ردیابی ناوگان را برای ردیابی تریلرها و کمک به مکان‌یابی محموله‌ها و تجهیزات سرقت شده در زمان واقعی و به‌حداقل‌رساندن تلفات و خسارت‌ها تنظیم کنید.

 

 بهبود بهره‌وری ناوگان

همچنین می‌توان از ردیابی ناوگان برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و بهبود استفاده از دارایی‌ها استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال، مدیران ناوگان با ترکیب مکان و داده‌های دو راننده، می‌توانند مناطق مشکل‌دار را مشخص کرده و به رانندگان یادآوری کنند که باید توقف کنند.

 بهبود ایمنی راننده

مهم‌تر از همه، ردیابی ناوگان می‌تواند به سازمان‌ها در محافظت از ارزشمندترین دارایی‌های خود و رانندگان آنها کمک کند.

بسیاری از سیستم‌های ردیابی ناوگان GPS می‌توانند مسیرهای جداگانه را پخش کرده و یک مسیر متحرک از جایی که رانندگان با سرعت زیاد حرکت می‌کردند را ارائه دهند تا بتوانید فرصت‌هایی را برای آموزش رانندگان و بهبود مهارت‌های رانندگی آنها بیابید.

 

 

کمک به مشاغل برای ردیابی و نگهداری برخی از گران‌ترین دارایی‌های خود یعنی وسایل نقلیه خود مدیریت ناوگان و سیستم‌های ردیابی خودرو مزایای زیادی را به همراه دارد.

این که آیا شما نیاز به پیگیری خودروهای شرکتی کارکنان خود دارید یا ناوگانی را مدیریت می‌کنید که کالا را از راه دور حمل می‌کند، ردیابی خودرو یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است و شایان‌ذکر است که هزینه‌های پیاده‌سازی سیستم ردیابی خودرو را می‌توان به‌سرعت جبران کرد.


مزایای اصلی ردیابی خودرو عبارت‌اند از:

costs کاهش هزینه سوخت

record ثبت راحت‌تر

product افزایش بهره‌وری و افزایش خدمات به مشتریان

driving رانندگی بهتر و ایمن‌تر

the سرقت سریع‌تر، خرابی و بازیابی تصادف

ower کاهش حق بیمه

maintenance تعمیر و نگهداری آسان‌تر و نظارت بر چرخه عمر

کاهش هزینه سوخت

استفاده از سیستم ردیابی خودرو به شما کمک می‌کند تا میزان هزینه‌ای که شما صرف سوخت می‌کنید، به‌شدت کاهش یابد.

قیمت سوخت می‌تواند بار سنگینی برای هر شغلی باشد، بنابراین اطمینان از این که هزینه‌های غیرضروری را متحمل نمی‌شوید بسیار حیاتی است. بعلاوه، کاهش مصرف سوخت نیز به معنای کاهش انتشار کربن و کاهش تأثیر منفی شغل شما بر محیط اطراف ما است.


بهبود رفتار رانندگان

نحوه رانندگی راننده تأثیر بسزایی در میزان مصرف سوخت دارد. همه این شیوه‌های رانندگی می‌تواند باعث مصرف سوخت یک وسیله نقلیه بیشتر از نیاز آن شود:

سرعت زیاد

خیلی کند پیش رفتن

وقتی خودرو حرکت نمی‌کند اما راننده موتور را روشن می‌گذارد

شیوه‌های تهاجمی مانند ترمز سخت و شتاب شدید

یک سیستم telematics می‌تواند رفتار راننده را تحت‌نظر داشته باشد و هنگامی که راننده اقدامات بیهوده بالا را نشان می‌دهد، به شما هشدار دهد.

این به شما این قدرت را می‌دهد که در مورد کاهش این عادات با رانندگان خود صحبت کنید و حتی در صورت لزوم آنها را آموزش دهید.


برنامه‌ریزی مسیر پیشرفته

عملکرد برنامه‌ریزی مسیر سیستم مدیریت ناوگان بسیار مهم است و شما را قادر می‌سازد:

کم‌مصرف‌ترین مسیر را برای یک کار تعیین کنید

از تأخیر در تردد و اتلاف وقت در جاده‌ها خودداری کنید

نزدیک‌ترین راننده را برای هر کار اعزام کنید

همه اینها باعث می‌شود سوخت کمتری برای تکمیل هر سفر استفاده شود، این به معنای صرفه‌جویی بالقوه زیادی برای شما خواهد بود. مخصوصاً اگر ناوگان بزرگی را اداره کنید یا HGVها را مدیریت می‌کنید.

به‌طورکلی اگر می‌خواهید در سوخت صرفه‌جویی کنید (و انتشار کربن کمتری ایجاد کنید!) مطمئن شوید که ناوگان شما در بهترین وضعیت خود است.

 

یک سیستم ردیابی خودرو به شما در مورد زمان نیاز به تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه هشدار می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا در جریان انجام کارها قرار بگیرید.

سیستم‌های مدیریت ناوگان همچنین به مشاغل کمک می‌کند تا سوابق دقیق ساعات کار کارکنان و مسافت پیموده شده را حفظ کنند که هر دو برای اهداف برنامه‌ریزی و حسابرسی خوب ضروری هستند.

product افزایش بهره‌وری و افزایش خدمات به مشتریان

می‌توانید مکان هر یک از وسایل نقلیه خود را بررسی کرده و نزدیک‌ترین وسیله‌ای را که سریع‌تر به مشتری می‌رسد، ارسال کنید.

شما می‌توانید مشتری را از طریق اطلاع‌رسانی به آنها در مورد فاصله راننده، ارائه ETA پویا و ارسال هشدارها در صورت تأخیر یا تغییرات یا نزدیک شدن راننده به آنها مطلع کنید.

 

کلام آخر

سیستم‌های ردیابی خودرو می‌توانند به شما در نظارت و بهبود نحوه اداره رانندگان با وسایل نقلیه خود کمک کنند. ردیابی دقیق وسایل نقلیه شما به شما امکان می‌دهد که اطمینان حاصل کنید که رانندگان شما به مسیرها و کارهای تعیین شده پایبند هستند.

همچنین اطمینان حاصل می‌کنید که آنها با خیال راحت و در محدوده سرعت رانندگی می‌کنند بسیاری از سیستم‌ها در صورت انجام کاری تهاجمی یا ناامن به شما هشدار می‌دهند.

اطمینان حاصل می‌کنید که آنها رانندگی طولانی‌مدت نمی‌کنند (طبق قانون، باید مطمئن شوید که رانندگان شما به طور مرتب استراحت می‌کنند).

 


دسته بندی ها:مزیت‌های اصلی gps

جدیدترین مقاله