logo
blog cover

معرفی سامانه avl

22 مهر 1400
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

معرفی سامانه avl

یکی از کاربردهای نوظهور مدیریت ناوگان در زمینه سیستم‌های محلی سازی اتوماتیک اتومبیل، AVL مبتنی بر GPS است. این فناوری، تشخیص داخلی یک وسیله نقلیه را با داده‌های GPS ماهواره‌ای ادغام می‌کند و امکان مکان‌یابی مورد انتظار یک وسیله نقلیه خصوصی یا عمومی را فراهم می‌کند.

ردیابی خودرو رایج‌ترین عملکرد سیستم‌های AVL است که معمولاً توسط یک سیستم مبتنی بر GPS و یا یک سیستم تلفن همراه انجام می‌شود. با استفاده از GPS ، موقعیت وسیله نقلیه، سرعت و جهت را می‌توان از طریق هر دو فناوری ناوبری زمینی یا ماهواره‌ای دست آورد. اگرچه ارتباطات ماهواره‌ای می‌تواند پرهزینه باشد، اما می‌تواند در مواقع اضطراری در تعیین محل دقیق وسیله نقلیه بسیار مهم باشد.

 از طرف دیگر، GPS زمینی به داده‌های زمینی مانند نمای خیابان متکی است که بسته به قدرت سیگنال، ردیابی بسیار دقیق‌تری (<10 متر) را امکان‌پذیر می‌کند.


امکانات و تجهیزات سامانه avl

سیستم‌های AVL به‌طورکلی شامل شبکه‌ای از وسایل نقلیه مجهز به گیرنده رادیویی تلفن همراه، گیرنده GPS ، مودم GPS و آنتن GPS می‌باشد.

این شبکه با یک رادیوی اصلی متشکل از یک ایستگاه رایانه PC و همچنین یک گیرنده و رابط GPS متصل می‌شود. GPS از نقشه‌های تعاملی به‌جای تصاویر نقشه ایستا در وب استفاده می‌کند. این بدان معناست که کاربران می‌توانند عملکردهای معمولی GPS مانند زوم، حرکت، شناسایی و پرس‌وجوهای لازم را انجام دهند.


کاربردهای سامانه avl

از سیستم‌های AVL می‌توان برای افزایش پاسخگویی پرسنل می‌دانی و افزایش کارایی روش اعزام شرکت استفاده کرد. اعزام کنندگان می‌توانند یک تصویر لحظه‌ای از پایبندی راننده به یک مسیر را دریافت کنند، زمان تقریبی ورود را به مشتریان ارائه دهند و مستقیماً با رانندگان ارتباط برقرار کنند.

 آژانس‌های ایمنی عمومی، مانند اداره پلیس یا آتش‌نشانی، می‌توانند از فناوری AVL برای بهبود زمان پاسخگویی استفاده کنند و بتوانند نزدیک‌ترین خودروها را در مواقع اضطراری اعزام کنند.

اکثر تأمین‌کنندگان AVL محصولاتی را ایجاد کرده‌اند که نیازی به سرور اختصاصی ندارند و نیاز به حداقل آموزش دیسپچرها دارند. سیستم‌های AVL برای کلیک بر روی یک وسیله نقلیه، گروهی از وسایل نقلیه یا کل ناوگان، از کلیک ماوس به‌جای فشار دادن کلید استفاده می‌کنند.



سیستم Aertrax

سیستم Aertrax بدون گیرنده گران‌قیمت و سایر تجهیزات کار می‌کند. می‌توان آن را با رایانه شخصی یا رومیزی که به اینترنت متصل است اداره کرد.

 Aertrax شامل یک واحد کاملاً مستقل است که از حداقل توان وسیله نقلیه‌ای که در آن نصب شده است استفاده می‌کند.

این واحد داده‌های موقعیت مکانی GPS را به‌صورت منظم و یا در پاسخ به یک فرمان منتقل می‌کند. سپس این داده‌ها به نقشه تبدیل می‌شود که فوراً از طریق اینترنت در دسترس است.

یکپارچه‌سازی فناوری‌های AVL

با یکپارچه‌سازی فناوری‌های AVL ، کاربران می‌توانند مکان‌های واقعی و لحظه‌ای ناوگان خود را بر روی نقشه مشاهده کنند.

به‌این‌ترتیب آنها می‌توانند به‌سرعت به رویدادهای موجود در زمینه کار خود پاسخ دهند. می‌توان مسیری را که وسیله نقلیه دنبال می‌کند ردیابی کرد و در صورت نیاز تغییر مسیر بعدی را مشخص کرد. از مرکز کنترل، می‌توان زمان بین زمان رانندگی و استراحت و غیره را نیز بهینه‌سازی کرد.

 

 

 

مزیت‌های سیستم AVL

فناوری‌های AVL نقش مهمی در هم‌افزایی مسیرهای مختلف ایفا می‌کنند و در نتیجه آنها را بر اساس الگوریتم‌های اجرا شده روی سرورهای متمرکز بهینه می‌کنند.

داشتن فناوری‌های سلولی علاوه بر GPS مزیت دیگری را برای خواندن داده‌های OBD  (تشخیص درون صفحه) و انتقال آن به سرور مرکزی برای وضعیت سلامت و همچنین افزایش هشدارها بر اساس تجزیه‌وتحلیل موقعیت، فراهم می‌کند.

سیستم‌های AVL همچنین می‌توانند تأیید کنند که منطقه خدمات بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده اجرا می‌شود درحالی‌که وظیفه اپراتور را برای نظارت بر خدمات و رسیدگی به مشکلات مانند تأخیر به دلیل ازدحام، خرابی ماشین و ترافیک تسهیل می‌کند. آنها همچنین توانایی محاسبه زمان اعزام را پیش‌بینی می‌کنند، درحالی‌که نسبت به شرایط متغیر، واکنش‌پذیرتر هستند.

در زیر متداول‌ترین فناوری‌هایی است که در سیستم‌های مدیریت ناوگان مبتنی بر مدیریت اتومبیل AVL استفاده می‌شود ذکر شده است.

به طور خلاصه، مزایای مختلف سیستم‌های AVL در مدیریت ناوگان عبارت‌اند از:

• افزایش عملکرد و کاهش هزینه خدمات در حال اجرا

• کارایی در استفاده از وسایل نقلیه ناوگان

• خدمات منظم و قابل‌اعتماد

• کاهش هزینه‌های مدیریت سوخت

• کاهش هزینه نگهداری خودرو به دلیل استفاده بهینه از آن

 • حداقل زمان انتظار و مدت‌زمان سفر

• اطلاعات دقیق و ثابت در زمان واقعی

 


حلقه‌های آشکارساز

این دستگاه‌ها بر اساس سطح جاده به‌منظور ارتباط با برچسب‌های فرستنده در وسایل نقلیه‌ای که از اطراف آنها عبور می‌کنند، ساخته شده‌اند.

حلقه‌ها حاوی اطلاعات ثبت شده از فرستنده‌ها هستند که سپس به یک واحد متمرکز محلی نزدیک به خیابان یا مرکز کنترل منتقل می‌شوند.

 

سیستم موقعیت‌یابی جهانی GPS

این سیستم می‌تواند سیگنال‌های چندین ماهواره را که برای محاسبه موقعیت سطح خودرو با کمک گیرنده رادیویی موردنیاز است، بخواند. در برخی موارد خاص، هنگامی که GPS کار نمی‌کند، مکان خودرو را می‌توان با استفاده از سیگنال سنسور ژیروسکوپ تعیین کرد.

 

DGPS

DGPS مخفف GPS دیفرانسیل است که هدف اصلی آن تصحیح خطاهای ناوبری به‌منظور افزایش دقت مکان است. ایده اصلی این است که با استفاده از سایتی که قبلاً در آن قرار دارید، عدم دقت GPS در ایستگاه گیرنده ثابت را کاهش دهید.

در اینجا، سخت‌افزار DGPS موقعیت را می‌داند و این امر محاسبه خطای ناشی از GPS را آسان می‌کند؛ بنابراین، دسترسی به اطلاعات تصحیح شده گیرنده‌های DGPS را بسیار دقیق‌تر از گیرنده‌های GPS معمولی می‌کند.

 

سیستم مرکزی

این سیستم تمام داده‌های منتقل شده و دریافت شده از چند سنسور یا سیستم‌های مختلف را متمرکز و کنترل می‌کند.

 

 


ماژول نظارت بر زمان واقعی

همه ویژگی‌هایی که بر مدیریت ناوگان و اطلاعات تغذیه شده به سیستم مرکزی تأثیر می‌گذارد، در ماژول نظارت گنجانده شده است.

آنها شامل نمایشی آسان برای خواندن یا تصویری از وضعیت زمان واقعی خدمات برای هر اپراتور حمل‌ونقل، همراه با یک سیستم برای خدمات خودکار و ارتباطات راننده هستند. مکالمه با رانندگان ممکن است به طور خودکار با پیام رمزگذاری شده یا مشارکت مستقیم اپراتور انجام شود.

 

ماژول برنامه‌ریزی خدمات

ماژول‌های برنامه‌ریزی خدمات برای واردکردن داده‌های برنامه به سرویس ناوگان ضروری هستند و باید از قبل برنامه‌ریزی شود.

همچنین می‌توان از سوابق عملیاتی برای برنامه‌ریزی آینده خدمات و برنامه‌ریزی نگهداری منظم وسایل نقلیه استفاده کرد.



کلام آخر

به‌طورکلی  AVL دستگاهی است که با استفاده از سیستم موقعیت‌یابی جهانی   GPS ،یک شرکت یا سازمان را قادر می‌سازد تا از راه دور موقعیت ناوگان خودروهای خود را با استفاده از اینترنت ردیابی کند.

این دستگاه‌ها از فناوری GPS ، ارتباطات سلولی، نقشه‌برداری در سطح خیابان و رابط کاربری بصری باهدف بهبود مدیریت ناوگان و خدمات به مشتریان استفاده می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، شرکتی که از سیستم AVL استفاده می‌کند قادر است طول، عرض جغرافیایی، سرعت و جهت مسیر یک وسیله نقلیه مشخص را رصد کند.

مکان خودرو را می‌توان به‌سرعت پیدا کرد و آن را تغییر مسیر داد تا تحویل به‌موقع به مشتری ارائه شود.

 سیستم‌های AVL همچنین شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا مسیرهای تحویل را با تدوین پایگاه‌داده‌ای از اطلاعات خودرو، از جمله موقعیت مشتریان در ارتباط با مسیرهای تحویل تعیین شده، کارآمدتر بسازند.


دسته بندی ها:سامانه avlمعرفی سامانه avl

جدیدترین مقاله