logo
blog cover

چگونه راه حل‌های مدیریت ناوگان حمل و نقل می توانند به کاهش هزینه‌ها کمک کنند

13 دی 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

مدیریت وسایل نقلیه و رانندگان؛ عمل بسیار پر هزینه است که شامل هزینه‌های میزان مصرف سوخت، تعمیرات وسیله نقلیه، مطالبات حقوقی کارگران، هزینه‌های قانونی و سایر مواردی که می‌تواند به سرعت افزایش یابد، است. سرمایه‌گذاری در یک سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل؛ می‌تواند به شما در کاهش این هزینه‌ها کمک کند.

 

 چگونه راه حل‌های مدیریت ناوگان حمل و نقل می توانند به کاهش هزینه‌ها کمک کنند

 

 

انواع هزینه های مدیریت ناوگان حمل و نقل

 

قبل از توضیح اینکه چگونه بهترین راه حل‌های مدیریت ناوگان حمل و نقل می‌تواند به کاهش هزینه‌های شما کمک کند، بیایید در وهله اول بررسی کنیم که بیشتر هزینه‌ها در کدام بخش‌ها خرج می‌شود.

 سه دسته هزینه اصلی برای اکثر ناوگان‌های حمل و نقل وجود دارد:

 

1. هزینه‌های خسارت بیمه

مسائل حقوقی و هزینه‌های مرتبط با آن‌ها می‌تواند به سرعت افزایش یابد. هزینه‌های خسارت بیمه شامل:

  • مسئولیت خودکار: ادعای صدمات بدنی یا خسارت مالی شخص ثالث در اثر تصادف وسیله نقلیه.
  • تعمیرات وسیله نقلیه: ادعای خسارت فیزیکی خودروی شرکتی که در تصادف درگیر شده است.
  • غرامت کارگران: ادعای صدمه به کارمندان در نتیجه تصادف وسیله نقلیه.


این مطلب را هم بخوانید: سامانه حمل و نقل هوشمند؛ چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟


2. هزینه سوخت

اکثر ناوگان‌ها؛ هزینه‌های سوخت را زیر نظر دارند. زیرا هزینه هنگفتی است که پیش‌بینی آن دشوار است، زیرا قیمت‌ها در پمپ با تغییر شرایط اقتصادی در نوسان هستند. هنگامی که بودجه سوخت از بین می رود، مدیران ناوگان باید برای یافتن راه‌هایی برای مدیریت و به حداقل رساندن مصرف سوخت تلاش کنند.

 

3. هزینه‌های نگهداری

هزینه‌های فرآیند نگهداری پیشگیرانه و معمول، مانند تعویض ترمز و لاستیک خودرو، در حال افزایش است. مانند سوخت، هزینه های نگهداری ناوگان متفاوت است و می‌تواند تحت تأثیر عوامل غیرقابل کنترلی قرار گیرد که از پوشش‌های گارانتی گرفته تا آب و هوای بد را شامل می‌شود. درک هزینه‌های نگهداری قابل کنترل و اتخاذ شیوه‌ها و فناوری‌های جدید برای کمک به کاهش هزینه‌های مرتبط می‌تواند برای موفقیت یک ناوگان امر حیاتی باشد.

 

چگونه فناوری مدیریت ناوگان حمل و نقل می تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند

 

فناوری مدیریت ناوگان حمل و نقل؛ با ارائه بینش‌های لایه‌ای و دقیق، فراتر از سیستم‌های تله ‌ماتیک سنتی تکامل یافته است. با استفاده از ویدئو، فناوری بینایی ماشین و ارائه داده های خودرو از دستگاه هایی مانند GPS، یک ناوگان حمل و نقل در نهایت قادر به دریافت بینش بیشتری هستند. با این بینش، یک ناوگان حمل و نقل می تواند عملیات و درصد ایمنی را بهبود بخشند و در عین حال هزینه‌های غیر ضروری را کاهش دهند.

در اینجا یک نمای کلی از چگونگی کاهش هزینه‌های راه حل های مدیریت ناوگان حمل و نقل در سه دسته ذکر شده در بالا آورده شده است:


1. کاهش هزینه‌های مطالبات

برای رسیدگی به مطالبات بیمه چقدر زمان، پول و انرژی لازم است؟

فناوری مدیریت ناوگان حمل و نقل با استفاده از ویدئوها ضبط شده توسط دوربین ثبت وقایع، اتفاقاتی را که قبل، حین و بعد از تصادفات رخ داده است را نشان می‌دهد. این ویدئوها ابزاری قدرتمند برای کمک به کنترل هزینه‌ها است، زیرا یک مدرک قدرتمند ارائه می‌کند، بنابراین یک ناوگان حمل و نقل می‌توانند فوراً به ادعاها رسیدگی کنند تا هزینه‌های قانونی را به حداقل برسانند و به طور بالقوه از ادعاهای نادرست اجتناب کنند.

همچنین می‌توان از ویدیو برای آموزش رفتارهای پرخطر رانندگان، مانند رانندگی حواس پرت، عبور از چراغ قرمز، نبستن کمربند ایمنی و موارد دیگر استفاده کرد. همانطور که رانندگان رفتارها، برخوردها یا حداقل شدت برخوردها را بهبود می بخشند؛ هزینه‌های مرتبط را  نیز کاهش می دهند.

کاهش رفتارهای مخاطره آمیز رانندگی می تواند تأثیر قدرتمندی بر بازگشت سرمایه (ROI) در ابزار مدیریت ناوگان حمل و نقل ویدیویی داشته باشد.


این مطلب را هم بخوانید: سامانه ردیابی یا سیستم مدیریت ناوگان


2. کاهش هزینه‌های سوخت

نرم افزار مدیریت ناوگان با جمع آوری داده ها از ماژول کنترل موتور خودرو (ECM) به مدیریت هزینه سوخت کمک می‌کند. از گزارش‌های به‌دست‌آمده؛ اطلاعاتی در مورد فعالیت‌هایی ارائه می‌شود که سوخت بیشتری را تولید می‌کنند، مانند:

 

3.در حالت دور آرام موتور خودرو

در حالت دور آرام موتور خودرو؛ می توانید یک چهارم تا نیم گالن سوخت در ساعت مصرف کنید. هنگامی که از یک کامیون برای مدت طولانی استفاده نمی‌شود، یک سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل می تواند با رانندگان در مورد چگونگی محدود کردن زمان بیکاری و جلوگیری از هدر رفتن سوخت صحبت کند.

فناوری مدیریت سرعت؛ می تواند زمانی را که رانندگان از محدودیت‌های سرعت اعلام شده یا محدودیت‎های تعیین شده توسط خط مشی شرکت تجاوز می کنند؛ نظارت کند. این عمل به مدیران فرصت‌هایی برای افزایش میزان بهره وری مصرف سوخت و کاهش هزینه ها می دهد.


4.ارسال مرسوله

مسیرهای سریع‌تر و کوتاه‌تر، مستقیماً به کاهش هزینه سوخت منجر می شود. ناوگان جی‌پی‌اس، توزیع‌کننده‌های تسلیحات را با مکان‌های GPS  ردیابی  و به آن‌ها کمک می‌کند که مسیرهای رانندگان را بهینه کنند.

5.رفتار رانندگی

داشتن بینش نسبت به رفتار راننده برای کاهش هزینه های مصرف سوخت امر مهمی است. به عنوان مثال، داده‌ها می‌توانند مصرف بیش از حد سوخت را به دلیل شتاب‌های زیاد نشان دهند. مثال دیگر استفاده از کلیپ‌های ویدئویی است که توسط رانندگانی که از محدودیت‌های سرعت اعلام شده فراتر می‌روند، است که  مربی‌ها می‌توانند به رانندگان آموزش دهند که چگونه سرعت زیاد می‌تواند سوخت بیش از حد را بسوزاند و همچنین آن‌ها را در معرض خطر بیشتری برای تصادفات قرار می‌دهد.

فناوری مدیریت ناوگان می‌تواند میزان سوخت مصرفی ناوگان در هفته، ماه یا سال را با سیستم مدیریت سوخت تعبیه ‌شده نشان دهد. همچنین مواردی از مصرف بیش از حد سوخت را نشان می‌دهد که می‌توان با صحبت با رانندگان یا با ایجاد تنظیماتی در عملیات روزانه؛ آن‌ها را برطرف کرد.


3. کاهش هزینه‌های نگهداری

راه حل‌های مدیریت ناوگان حمل و نقل می‌توانند داده‌های ECM را ارائه دهند که به مدیران ناوگان حمل و نقل کمک می‌کند تا اطلاعاتی را که ممکن است بر تعمیر و نگهداری خودرو تأثیر بگذارد، دریافت کنند. بینش هایی که می تواند به یک ناوگان کمک کند  تا هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش دهند عبارتند از:

 

  • تعداد کیلومترهای طی شده (توسط وسیله نقلیه و ناوگان) تا زمانی که تعمیر و نگهداری پیشگیرانه مورد نیاز باشد.
  • رفتارهای مخاطره آمیز رانندگی، مانند شتاب گیری، ترمز شدید، یا برخورد به حاشیه، که سایش و پارگی ترمزها و لاستیک ها را افزایش می دهد.

 

داشتن این داده‌ها به مدیران ناوگان کمک می‌کند تا وسایل نقلیه را در بهترین شرایط نگه دارند، زمان‌های خرابی را کاهش داده و مشکلات را قبل از تبدیل شدن به هزینه‌های گزاف؛ برطرف کنند.

دسته بندی ها:مدیریت ناوگان حمل و نقل

جدیدترین مقاله