logo
blog cover

چگونه فرآیند تعمیر و نگهداری را در سیستم مدیریت ناوگان پیگیری کنیم؟

5 دی 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

نقش سیستم مدیریت ناوگان؛ همراه با نقش مدیران ناوگان در حال تحول است. شرکت‌ها اغلب از فناوری تله ماتیک برای کمک به کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش کارایی ناوگان استفاده می‌کنند. با کاهش هزینه‌ها، ایجاد درآمد و صرفه جویی در میزان هزینه‌ها و در نتیجه درصد سود بالاتری برای یک ناوگان به ارمغان می‌آید.

 

مزایای استفاده از سیستم مدیریت ناوگان

 

سیستم مدیریت ناوگان؛ یک نرم افزار مدیریت ناوگان است که برای مشاغل در هر صنعتی که به دنبال بهبود کارایی خود هستند در دسترس است. این سیستم یک پلت فرم است که ویژگی‌هایی از جمله بهینه سازی مسیر، مدیریت رزرو، ردیابی GPS را ارائه می‌دهد.

  بهینه‌سازی مسیر در سیستم مدیریت ناوگان؛ کارآمدترین مسیرها را ایجاد می‌کند که برنامه رانندگان شما و تعداد توقف‌هایی که باید تکمیل شوند را در نظر می‌گیرد. بهینه سازی مسیرهای شما می‌تواند مصرف سوخت را کاهش دهد و ETA را بهبود بخشد.

 

با سیستم مدیریت رزرو؛ در سیستم مدیریت ناوگان می‌توانید تمام رزروهای خود را در یک مکان ذخیره کنید و به شما امکان می‌دهد وضعیت هر رزرو را چه در حال تعلیق باشد، چه در مسیر باشد یا به مقصد رسیده باشید، پیگیری کنید و هر مرحله از عملیات را به طور آنلاین مشاهده کنید.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های سیستم مدیریت ناوگان؛ ردیابی GPS است. دستگاه‌های ردیاب GPS به شما این امکان را می‌دهند که بدانید ناوگان شما همیشه کجا هستند و در نتیجه امنیت و بهره‌وری کسب ‌و کار شما را افزایش می‌دهد.

 ارتباط با رانندگان امری حیاتی است. با این حال، رانندگان باید بتوانند بدون اینکه دست خود را از روی فرمان یا چشم از جاده بردارند، با خیال راحت ارتباط برقرار کنند. گزینه های ارتباطی هندزفری به رانندگان این امکان را می‌دهد که بدون به خطر انداختن عملکرد آن‌ها در جاده، با دیگران مکاتبه کنند.

ردیابی وسایل نقلیه و دارایی‌ها، اطلاعاتی در مورد زمان سفر به شما می‌دهد و شما را از هرگونه تاخیر احتمالی در رسیدن مرسوله یا وسایل نقلیه آگاه می‌کند. راه حل‌های نرم افزاری برای مدیریت ناوگان؛ باید به طور دقیق به مدیر ناوگان بگوید که دارایی ها یا وسایل نقلیه در هر زمان کجا هستند.


این مطلب را هم بخوانید: سامانه AVL چگونه عمل می‌کند؟

 

تجزیه و تحلیل عملکرد یک وسیله نقلیه، می‌تواند به مدیران ناوگان کمک کند تا تعمیرات پیشگیرانه را برنامه ریزی یا تعیین کنند که چه زمانی یک وسیله نقلیه برای رسیدگی به یک مشکل رو به رشد، نیاز به بازرسی دارد. تجزیه و تحلیل سیستم مدیریت ناوگان، همچنین باید اطلاعاتی در مورد عادات راننده جمع آوری کند تا به مدیر ناوگان اجازه دهد تا آموزش عملیات ایمن در جاده را برای آن دسته از رانندگانی که زمان زیادی را صرف بیکاری و یا رفتار رانندگی پر خطر مانند ترمز شدید یا سرعت زیاد دارند، بهبود بخشد.

 

فناوری های دیگری که در سیستم مدیریت ناواگان؛ برای افزایش بهره وری یک سازمان استفاده می شوند، چیست؟

 

همراه با فناوری ابرداده، سازمان‌های از فناوری های دیگری مثل: اینترنت اشیا، NFC، بارکد، کد QR، RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) و غیره استفاده می‌کنند. ما می‌دانیم که فناوری ابری  به ما امکان دسترسی به داده‌ها را می‌دهد و از راه دور می توان تغییرات را طبق اولویت انجام داد.

 از سوی دیگر، اینترنت اشیا، RFID در ارائه دقیق اطلاعات مفید هستند. از این فناوری‌ها برای ردیابی دارایی‌ها نیز استفاده می‌شود و این بدان معنی است که همیشه از مکان دارایی خود آگاه هستید.


چگونه فرآیند تعمیر و نگهداری را در سیستم مدیریت ناوگان پیگیری کنیم؟

 

در سیستم مدیریت ناوگان، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا کار را برای شما بسیار آسان تر کند.


تهیه چک لیست برای فرآیند نگهداری پیشگیرانه ضروری است. این یک راه عالی برای مشخص کردن مواردی است که باید به آن‌ها نگاه بیاندازید و باید روی آن‌ها تمرکز کنید.

 

ثبت دقیق تمام تعمیرات و خرابی‌ها در ناوگان به این معنی است که می‌توانید مواردی را که باید بررسی و احتمالاً تعمیر شوند، پیگیری کنید.


این مطلب را هم بخوانید: سامانه ردیابی چیست و چه مزایایی دارد؟


نصب سیستم مدیریت ناوگان به مدیران ناوگان کمک می‌کند تا تصمیمات سریع‌تر و کارآمدتری بگیرند. این کار استرس و ساعاتی را که معمولاً برای پر کردن فرم‌های کاغذی و صفحات گسترده به صورت دستی تلف می‌کنید، کاهش می‌دهد.

 

استفاده از نرم افزار مدیریت ناوگان؛ اگر می‌خواهید عملکرد ناوگان خود را در بهترین حالت نگه دارید؛ یک راه حل عالی است. این پلتفرمی است که می‌تواند در میزان زمان و هزینه شما صرفه جویی کند و در عین حال کارایی کسب و کار شما را بهبود بخشد. این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد که دقیقاً از زمان موعد ارائه خدمات مطلع شوید. می تواند کیلومترهای طی شده از آخرین سرویس را اندازه گیری و هشدار ارسال کند. این بدان معناست که لازم نیست نگران بررسی کیلومترشمار باشید یا اینکه تیم شما وسیله نقلیه شرکت را برای سفرهای شخصی قرض گرفته باشند.

 

سیستم مدیریت ناوگان چگونه عمل می‌کند؟

 

سیستم مدیریت ناوگان؛ تنها بخشی از کل سیستم است که دستگاه‌های داخل خودرو، نرم‌افزار، برنامه‌ها و یک پلتفرم اصلی را برای ایجاد روشی برای جمع‌آوری، گزارش‌دهی و انتقال داده‌ها در زمان آنلاین ترکیب می‌کند.

سیستم مدیریت ناوگان؛  دستگاه‌ها را در داخل خودروهای ناوگان نصب می‌کند. این دستگاه ها باید دارای ویژگی‌های ELD و همچنین ابزاری برای برقراری ارتباط ناوبری یا سایر اطلاعات ضروری به راننده باشند. اندازه ناوگان شما تعداد دستگاه های مورد نیاز شما را تعیین می‌کند.

 نرم افزاری که روی رایانه مدیر ناوگان شما نصب می شود، با دستگاه‌ها یا برنامه‌ها متصل می‌شود تا اطلاعات را در گزار‌ ها جمع آوری کند یا با رانندگان ارتباط برقرار کند. و ممکن است به یک پلت فرم ذخیره سازی مبتنی بر ابر داده، نیز متصل شود.


این مطلب را هم بخوانید: ردیاب تلتونیکا؛ محصولی آسان برای استفاده


در این مقاله متوجه شدیم که چگونه یک سیستم مدیریت ناوگان می تواند به افزایش کارایی ناوگان شما، اطمینان از رعایت قوانین، کاهش هزینه ها و موارد دیگر کمک کند.

دسته بندی ها:سیستم مدیریت ناوگان

جدیدترین مقاله