logo
blog cover

چگونه با کمک سامانه اُلستیک با چالش‌های ناوگان خود روبرو شویم؟

8 فروردین 1403
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

هر سازمانی که از وسایل نقلیه برای کسب و کار خود استفاده می کند، نیاز به نوعی مدیریت حرفه‌ای ناوگان دارد. هدف از این کار؛ کنترل کل چرخه عمر وسایل نقلیه تجاری در کنار کاهش ریسک های مرتبط، بهبود کارایی، افزایش بهره وری و اطمینان از رعایت قوانین است.


هدف از مدیریت ناوگان چیست؟


شرکت های دارای ناوگان، بسیار گسترده هستند. به طور مثال شرکت های حمل و نقل، پیک، فروش، خدمات، تاسیسات، حمل و نقل عمومی و خدمات اورژانس همگی دارای ناوگانی هستند که نیاز به مدیریت دارند.

درک فرآیندهای مورد نیاز برای مدیریت یک ناوگان، به شرکت ها این امکان را می دهد تا هزینه‌های مرتبط را کنترل کنند، در بازار رقابتی باقی بمانند و به برآورده شدن انتظارات و بهبود خدمات‌رسانی به مشتریان کمک کنند.


سامانه مدیریت ناوگان اُلستیک چیست؟


مدیریت یک مجموعه از وسایل نقلیه تجاری با اضافه شدن عوامل خارجی که مدیر ناوگان با آن‌ها روبرو است و کنترل کمی روی آن‌ها دارد؛ مانند تغییرات در قوانین، عدم قطعیت بازار خودرو و افزایش هزینه‌ها بسیار چالش برانگیز است.

سامانه مدیریت ناوگان اُلستیک می تواند نقش بسزایی در هماهنگ سازی فعالیت‌های مختلف ناوگان داشته باشد.

 

چگونه با کمک سامانه اُلستیک با چالش‌های ناوگان خود روبرو شویم؟


مدیر ناوگان مسئول پنج ناحیه کلیدی است:  


  • مدیریت خودرو
  • مدیریت سوخت
  • نگهداری خودرو
  • ایمنی و سلامت
  • انطباق با قوانین

 


مدیریت خودرو:


تعیین هدف و تناسب خودروها و تخصیص هر خودرو به یک فعالیت بر عهده مدیر ناوگان است. مصرف سوخت، مالیات و هزینه‌های نیز باید هنگام انتخاب خودروهای مناسب ناوگان در نظر گرفته شود. به علاوه تخصیص بودجه نیز باید رعایت شود و همیشه صرفه‌جویی‌هایی وجود دارد که می‌توان انجام داد.

سامانه اُلستیک تمام این اطلاعات را در پنل کاربری ذخیره کرده و گزارش‌ها و تحلیل‌های مربوطه را به مدیر ناوگان ارائه می‌دهد.


مدیریت سوخت:


احتمالاً یکی از بزرگترین چالش‌های صرفه‌جویی در هزینه برای مدیر ناوگان، افزایش مداوم هزینه‌های سوخت است. نوسانات قیمت بازار و عوامل خارجی که بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند، خارج از کنترل مدیر ناوگان است؛ اما گزینه‌هایی برای کمک به کاهش مصرف سوخت و هزینه‌ها وجود دارد.

یک مدیر ناوگان کارآمد باید گزارش‌ها را ارزیابی کند تا ببیند آیا همچنان بیشترین صرفه‌جویی در هزینه‌ها انجام می‌شود و یا خیر.

سامانه مدیریت ناوگان اُلستیک با ثبت دقیق داده‌های میزان مصرف سوخت در هر ماموریت این امر را ممکن می‌سازد. همچنین این سیستم امکان مشاهده از راه دور رفتار راننده و تاثیر آن بر مدیریت سوخت را به همراه ردیابی وسایل نقلیه و تعیین کم ‌هزینه‌ترین مسیرها فراهم می‌آورد.


نگهداری و تعمیرات خودرو:


با توجه به نتایج تحلیل میزان هزینه ، برنامه نگهداری و تعمیرات خودروهای ناوگان را می‌توان با استفاده از منابع داخلی مدیریت کرد. مسئولیت مدیر ناوگان این است که اطمینان حاصل کند تمامی بررسی‌های لازم روی خودروها و مطابقت با قوانین انجام شود.

این بررسی‌ها شامل بازرسی روزانه راننده، بازرسی پیش از انجام ماموریت، انجام سرویس‌های دوره‌ای و اطمینان از رفع عیوب گزارش‌شده می‌شود.

 

کنترل هزینه‌ها:


کنترل و کاهش هزینه‌ها همیشه برای هر کسب و کاری در اولویت قرار دارد و مدیریت ناوگان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مدیران ناوگان موظف هستند اطلاعات مربوط به ناوگان خود را تجزیه و تحلیل کنند و زمینه‌هایی را که می توان بهبود بخشید را شناسایی کنند. این کار می‌تواند شامل کاهش هزینه‌های خودرو، بررسی مصرف سوخت و تجزیه و تحلیل رفتار راننده باشد.


ایمنی و سلامت:


در صورت بروز حوادث رانندگی، مدیر ناوگان مسئولیت رسیدگی به آن را بر عهده دارد. برای این منظور، لازم است رویه‌های قابل استنادی برای گزارش حوادث ناوگان وجود داشته باشد تا رانندگان بتوانند با رعایت صحیح مراحل گزارش‌دهی به بیمه، به گونه‌ای عمل کنند که رسیدگی به خسارت و تعمیرات لازم به سرعت و  کارآمد انجام شود.

سامانه مدیریت ناوگان اُلستیک با ارائه تصاویر و ویدیوها و همچنین تعیین مسیر حرکت این امر را ممکن می‌سازد.


انطباق با قوانین:


بازرسی‌های روزانه، بررسی راننده، گزارش‌دهی و بیمه از جمله مواردیست که باید در ناوگان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین انطباق و مدیریت ریسک ناوگان، بخش ضروری از این نقش است و همه جنبه‌های آن نه تنها باید انجام شود، بلکه باید مستندسازی نیز شود.

سامانه مدیریت ناوگان اُلستیک اطمینان می‌دهد که برای هر وسیله نقلیه، اطلاعات کاملی برای اهداف حسابرسی و در صورت وقوع تصادف، دیتاهای کاملی در دسترس داشته باشد.

به علاوه قوانین و مقررات مربوط به وسایل نقلیه با سرعت در حال تغییر است و این بدان معناست که مدیران ناوگان باید از تغییرات قوانینی که می تواند تأثیر مستقیمی بر عملکرد آن‌ها داشته باشد، آگاه باشند و بر اساس آن عمل کنند.


اجتناب از بار اطلاعاتی بیش از حد:


ناوگان‌ها داده‌های زیادی را تولید می‌کنند که یک مدیر ناوگان می‌تواند آن‌ها را بررسی کند.

 برخی از این داده‌ها ممکن است مفید باشند، اما احتمالا بخش زیادی از آ‌نها غیر ضروری خواهد بود. جستجو در میان چنین حجم عظیمی از اطلاعات زمان‌بر است و خطر از دست دادن اطلاعات مهم و مرتبط را به همراه دارد. و به‌روزرسانی چنین اطلاعاتی نیز پیامدهای زمانی و مالی زیادی دارد.

سامانه مدیریت ناوگان اُلستیک می‌تواند به تفکیک اطلاعات غیرضروری و ایجاد گزارش؛ فقط در مورد بخش‌هایی که شما به آن نیاز دارید کمک کند و آن را به درستی تجزیه و تحلیل کنید.

 


سامانه مدیریت ناوگان اُلستیک به عنوان یک ابزار نوین در بهره‌برداری و مدیریت ناوگان، اثربخشی و کارایی عملیاتی را بهبود می‌بخشد. از طریق استفاده از این سامانه، می‌توان بهبود قابل توجهی در مدیریت و کنترل هزینه‌ها، بهینه‌سازی استفاده از منابع، کاهش زمان‌های توقف و افزایش بهره‌وری ایجاد کرد.

علاوه بر این موارد، این سامانه به اپراتورها و مدیران امکان مشاهده و پیگیری بیشتری از عملکرد ناوگان را می‌دهد که این امر به بهبود تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و ارتقای سطح خدمات رسانی به مشتریان کمک می‌کند. 

دسته بندی ها:سامانه اُلستیک

جدیدترین مقاله