logo
blog cover

چگونه مصرف سوخت ناوگان خود را به طور موثر کنترل کنیم؟

14 فروردین 1403
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران ناوگان، کنترل مصرف سوخت خودروها است و عوامل مختلفی از جمله نوع و وضعیت خودروهای ناوگان، مسافت پیموده شده و وضعیت جاده‌های طی شده بر مصرف سوخت ناوگان تأثیر می‌گذارند.

این مقاله به بررسی روش‌های کنترل مصرف سوخت ناوگان خودرویی شما می‌پردازد. ما در این مقاله، بهترین شیوه‌ها را برای ردیابی، کنترل و کاهش هزینه‌های مرتبط با سوخت را ارائه خواهیم کرد.



مصرف سوخت ناوگان چیست؟


مصرف سوخت؛ اندازه‌گیری نسبت سوخت مصرفی به مسافت پیموده شده است و نیازمند ثبت دقیق اطلاعات خودرو و سوخت در یک پنل است. در هنگام تجزیه و تحلیل، مدیران ناوگان باید به تفاوت‌های جزئی مصرف سوخت ناشی از تغییرات در ساخت خودروهای مشابه توجه داشته باشند. همچنین، عملکرد خودرو، تحت تاثیر عوامل دیگری مانند وضعیت خودرو، آب و هوا، رفتار راننده و وضعیت جاده‌های طی شده قرار می‌گیرد.



مصرف سوخت ناوگان چگونه اندازه گیری می شود؟


مصرف سوخت ناوگان را می توان با فرآیندهای ثبت دستی اندازه گیری و ردیابی کرد. با این حال؛ مصرف سوخت به طور معمول با استفاده از فناوری‌هایی مانند GPS، سیستم های تلماتیک، جریان سنج های سوخت و در برخی موارد حسگرهای سطح سوخت ردیابی می شود.


 

سایر عوامل موثر بر مصرف سوخت ناوگان


همانطور که قبلا ذکر شد، عوامل متعددی می توانند بر مصرف سوخت تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، زمانی که ناوگان به درستی نگهداری نشود و رانندگان به طور نامناسبی رانندگی کنند، بازده سوخت افزایش می یابد. علاوه بر این موارد، مصرف سوخت ممکن است بسته به نحوه، مکان و زمان رانندگی رانندگان شما متفاوت باشد.

متغیرهای زیر بر مصرف سوخت وسایل نقلیه ناوگان شما تأثیر می گذارد:


سرعت زیاد، شتاب گیری سریع و ترمز شدید

سن و وضعیت وسیله نقلیه

رانندگی در شهر و بزرگراه

آب و هوا و دما

شرایط جاده و ترافیک



چگونه مصرف سوخت ناوگان را کنترل کنیم؟


برای سازمان‌های بزرگ با ناوگان حمل ‌و نقل، نظارت دقیق بر میزان مصرف سوخت و جلوگیری از هدررفت آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. رانندگی پرخطر، وضعیت نامناسب خودرو و حتی سرقت سوخت، همگی موجب افزایش مصرف سوخت و در نتیجه افزایش هزینه‌ها می‌شوند.

در اکثر موارد، نظارت کافی می‌تواند از هدررفت سوخت و هزینه‌های اضافی جلوگیری کند و روش‌های مختلفی برای کاهش هزینه‌های مرتبط با سوخت و مصرف سوخت ناوگان وجود دارد. رایج‌ترین راهبردها شامل اجرای سیستم‌های مدیریت تلماتیک و نرم‌افزارهای نظارت بر مصرف سوخت ناوگان می‌شوند. این راه‌حل‌ها به نظارت و مدیریت مصرف سوخت کمک می‌کنند.

با این حال، بهترین راه‌حل‌ها باید موارد زیر را در بر داشته باشند:


  • ردیابی نشانه‌های سرقت سوخت و رفتارهای پرخطر رانندگی
  • کاهش فرآیندهای پرزحمتِ ثبت و کنترل دستی
  • هدایت تصمیمات تجاری با بینش قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی


نرم افزار کنترل و نظارت مصرف سوخت اُلستیک با قابلیت‌های خودکار حسابرسی، بررسی و گزارش‌دهی، می‌تواند بالاترین سطح از شفافیت را در عملیات ناوگان شما فراهم کند و به شما در بهبود صرفه‌جویی سوخت ناوگان کمک کند. در ادامه با جزئیات بیشتری در مورد این ویژگی‌ها صحبت خواهیم کرد.



تحلیل سرقت سوخت


متاسفانه، مصرف بیش از حد سوخت اغلب ناشی از سرقت سوخت است. حتی بهترین سیستم‌های نظارت بر سوخت و رویکردهای مدیریتی نیز در جلوگیری موثر از این مشکل ناکام هستند و در نتیجه ناوگان‌ها منجر به ضررهای مالی هنگفتی می شوند.

نرم افزار کنترل و نظارت مصرف سوخت اُلستیک؛ پیشرفته‌ترین پنل را برای تحلیل میزان سرقت سوخت ارائه می‌کند که می‌تواند تراکنش‌های سوخت را به طور خودکار تطبیق دهد و فعالیت‌های مشکوک را کشف کند. با کمک این نرم افزار، شما از یک راه حل مدیریت ناوگان بهره مند خواهید شد که می تواند تمام جنبه های مصرف سوخت را در شرکت شما به دقت کنترل کند.


همچنین نرم افزار کنترل و نظارت مصرف سوخت اُلستیک به شما امکان می دهد تا به طور مستمر سوخت خریداری شده، سوخت بارگیری شده در وسایل نقلیه، مصرف سوخت و مصرف سوخت ناشناخته را برای برجسته کردن رویدادهای مشکوک ردیابی کنید. این پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی؛ دسترسی به داده ها و بینش های ارزشمند را فراهم می کند که می تواند از خطاهای مکرر در ثبت سوابق جلوگیری کند و سرقت سوخت و استفاده نادرست از کارت سوخت را از بین ببرد.



تحلیل رفتار رانندگی ناکارآمد


مقابله با رفتار رانندگی ناکارآمد یا بی احتیاط؛ یکی از شناخته شده ترین راه ها برای کاهش مصرف سوخت در ناوگان است. با این حال، این روش نیازمند استفاده از راه حل های پیشرفته ای است که قادر به نظارت بر رفتار رانندگی باشد.


نرم افزار کنترل و نظارت مصرف سوخت اُلستیک می تواند داده های مختلف را با در نظر گرفتن عوامل محیط رانندگی مانند آب و هوا، توپوگرافی، جمعیت و تراکم ترافیک و برای ایجاد ارزیابی‌ها از رفتار راننده، ارائه کند.

همچنین نرم افزار کنترل و نظارت مصرف سوخت اُلستیک با ترکیب تحلیل محتوا محور با یک سیستم امتیاز دهی هدفمند به رانندگان، آموزش‌هایی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد ضمن کاهش نیاز به دخالت سرپرست، بازده مصرف سوخت ناوگان خود را بهبود بخشید.



مدیریت گردش کار سوخت و دی اکسید کربن


ترکیب فناوری هوش مصنوعی با گردش کارهای خودکار، یک پیشرفت نوآورانه در بخش ناوگان است که عملکرد ناوگان و مصرف سوخت را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. این گردش کارهای خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی به رانندگان ناوگان کمک می کند تا مصرف سوخت کمتری داشته باشند.

نرم افزار کنترل و نظارت مصرف سوخت اُلستیک، بینش به دست آمده از داده های تلماتیک موجود شما را با گردش کارهای خودکار ترکیب می کند. این امر به شما کمک می کند تا ارائه اطلاعات مهم در سراسر سازمان خود را خودکار کنید تا ارزش داده های خود را آشکار کرده و آن را در کسب و کار خود ادغام کنید؛ تا بلافاصله در عملیات روزانه بهبود حاصل شود.



با استفاده از نرم افزار کنترل و نظارت مصرف سوخت اُلستیک، می توانید استراتژی فعلی کاهش سوخت شرکت خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. این فناوری می تواند به مدیران ناوگان کمک کند تا اطلاعات مفیدی در مورد مصرف سوخت به دست آورند و علائم احتمالی سرقت سوخت را کشف کنند و در عین حال بخش‌هایی در عملیات ناوگان خود که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنند.

دسته بندی ها:مصرف سوخت ناوگاننرم افزار کنترل و نظارت مصرف سوخت اُلستیک

جدیدترین مقاله