logo
blog cover

نحوه انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت ناوگان

4 دی 1401
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

انتخاب بهترین نرم افزار برای مدیریت ناوگان؛ نیازمند تحقیقاتی است تا گزینه‌هایی را که نیازهای شرکت شما را برآورده می کنند، شناسایی کنید. با انتخاب نرم افزار مدیریت ناوگان مناسب؛ مانند ارائه ویژگی‌های کلیدی که کار شما را آسان می‌کند، می توانید به سرعت یک راه حل نرم افزاری برای بهبود کارایی مدیریت ناوگان خود پیدا کنید.

 

نرم افزار مدیریت ناوگان چیست؟

 

نرم افزار مدیریت ناوگان توسط شرکت‌ها یا سازمان‌ها برای کمک به مدیریت و راه اندازی ناوگان وسایل نقلیه استفاده می‌شود. این نرم افزار بیش از یک برنامه کامپیوتری را در بر می‌گیرد و این تنها بخشی از یک سیستم مدیریت ناوگان هوشمند است. سیستم شما ممکن است شامل دستگاه‌های نصب ‌شده بر روی وسایل نقلیه، برنامه‌های تلفن همراه، پلتفرم‌ها و نرم‌افزار باشد.


تعداد وسایل نقلیه در یک ناوگان می‌تواند شامل ناوگان کوچک متشکل از 10 کامیون خدمات شرکت تا گروه‌های بزرگ تر که شامل صدها کامیون تحویل است؛ باشد. ناوگان ممکن است در سراسر شهر یا کشور سفر کنند و بنابراین، نیازهای خاص یک ناوگان برای برنامه نرم افزار مدیریت آن ممکن است با نیازهای ناوگان دیگر متفاوت باشد.

 با این حال، همه انواع نرم افزارهای مدیریتی، هماهنگی وسایل نقلیه ناوگان و خدمات مورد نیاز آن‌ها را از طریق روش‌های مختلف جمع آوری و ذخیره الکترونیکی؛ آسان تر می‌کنند. استفاده از داده های الکترونیکی از طریق برنامه مدیریت ناوگان از گم شدن اطلاعات یا خطای انسانی در تفسیر نادرست اطلاعات، جلوگیری می‌کند. انتقال به ثبت الکترونیکی در حال حاضر برای بسیاری از وسایل نقلیه تجاری در جاده اعمال می‌شود.

 

نحوه انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت ناوگان

 

یکی از راه‌هایی که این دستگاه‌ها می‌توانند به مدیریت ناوگان کمک کنند، از طریق اطلاعاتی است که جمع آوری می کنند. ELD ها اطلاعات مربوط به سوابق وضعیت را برای استفاده در ممیزی‌های ایمنی یا در طول تحقیقات جمع آوری می‌کنند. اطلاعات جمع آوری شده شامل ساعات سرویس رانندگان است. یک مدیر ناوگان می‌تواند این اطلاعات را جمع‌آوری کند و از صحت آن برای بهینه‌سازی زمان‌بندی برای جلوگیری از کار زیاد یا کم کاری رانندگان اطمینان حاصل کند. راه حل‌هایی که ELD ها را به یک پلت فرم ابری متصل می‌کنند؛ به مدیران ناوگان این امکان را می‌دهند که وضعیت راننده را در هر زمان از رایانه، تبلت یا تلفن همراه بررسی کنند.


این مطلب را هم بخوانید: چگونه جی پی اس ناوگان به یک کسب و کار کمک می‌کند

 

ویژگی‌های کلیدی نرم افزار مدیریت ناوگان

 

مزایای نرم افزار مدیریت ناوگان مستقیماً از ویژگی‌های موجود و نحوه استفاده شرکت شما از آن‌ها؛ ناشی می‌شود. یک بسته نرم افزاری باید به شرکت شما کمک کند تا با عملیات‌ها سازگار باشد، ایمنی را بهبود بخشد، به رانندگان در جهت یابی کمک کند، بهره وری را افزایش دهد، ارتباطات را بهبود بخشد، وسایل نقلیه و دارایی‌ها را ردیابی کند و آمارهای حیاتی را جمع آوری کند. به دنبال این ویژگی‌ها در یک بسته نرم افزاری بگردید تا مطمئن شوید که آیا به اندازه کافی قدرتمند است تا عملیات ناوگان شما را بهبود بخشد و یا نه.

 

  • انطباق

نرم افزار باید به رعایت مقررات کمک کند. به عنوان مثال، از آنجا که کامیون‌ها و اتوبوس‌های تجاری باید ELD ها را برای نظارت بر HOS حمل کنند، یک بسته نرم افزار مدیریت باید شامل این دستگاه ها باشد. راننده و مدیر ناوگان باید هر دو به اطلاعات دسترسی داشته باشند و تغییراتی را ایجاد کنند تا زمان رانندگی دقیق‌تر و ساعت‌های نامشخص در جاده را منعکس کنند. این سیستم همچنین باید به بازرسان ایمنی در ایستگاه‌های کنار جاده‌ای اجازه دهد تا اطلاعات را برای تأیید انطباق بارگیری کنند. مقررات دیگری که خودروهای ناوگان شما ممکن است نیاز به رعایت آن داشته باشند، گزارش بازرسی خودروی راننده برای اطمینان از ایمنی خودرو است. این روش مشکلات و وضعیت خودرو را در طول زمان ردیابی می‌کند. دستورالعمل های انطباق، ایمنی و پاسخگویی رفتار رانندگی، نگهداری وسیله نقلیه، عادات رانندگی، گزارش‌های تصادف، و استفاده از مواد کنترل شده را اندازه گیری می کند.

 

  • ایمنی

ایمنی خودرو و راننده برای رفاه افرادی که در ناوگان شما کار می‌کنند، نحوه سفر در جاده‌ها و درصد سود شما بسیار مهم است. تصادف یا خرابی ناوگان، باعث تاخیر در تحویل می‌شود. وسایل نقلیه ای که فرآیند نگهداری ضعیفی دارند، بازدهی ناوگان شما را در طول تعمیر کاهش می‌دهند. داشتن یک نرم افزار مدیریت ناوگان که بر سلامت خودرو و عادات راننده نظارت می‌کند، به کاهش این مسائل پرهزینه کمک می‌کند.

استفاده از دستگاه‌های نظارتی مناسب بر روی وسایل نقلیه که رانندگان را در مورد رانندگی نامناسب تصحیح می‌کند یا به رانندگان هشدار می‌دهد، می‌تواند با آموزش رانندگان برای تغییر عادات بد، از جمله سرعت، ترمز شدید یا شتاب سریع، باعث کاهش تصادفات شوند. رانندگان ایمن‌تر به ارائه به موقع دارایی‌ها یا خدمات کمک می‌کنند و مشتریان را راضی نگه می‌دارند.


این مطلب را هم بخوانید: مدیریت زنجیره تامین چگونه کار می‌کند و چرا مهم است؟


  • جهت یابی

مسیرهای رانندگی نباید مسافت پیموده شده یا زمان را هدر دهند. یک سیستم ناوبری باکیفیت با نرم افزار مدیریت ناوگان باید مسیرهای رانندگان را؛ چه برای مسافر و چه بار، بهینه کند. در یک نرم افزار مدیریت ناوگان؛ به دنبال ویژگی‌های ناوبری مانند برنامه‌ریزی مسیر کارآمد و اطلاعات مفید برای راننده که شامل مکان‌ها و هزینه‌های عوارض، مکان جایگاه‌های سوخت، به‌روزرسانی‌های ترافیک و موارد دیگر است؛ باشید.

 

  • بهره وری

عملکرد کارآمد وسایل نقلیه برای کاهش میزان مصرف سوخت، بهبود بازده مسیر و افزایش انطباق و ایمنی، کاهش زمان توقف تصادفات و فرآیند تعمیر و نگهداری؛ همگی این موارد باعث می‌شود که ناوگان شما بهره‌ ورتر عمل کند. موثرترین سیستم‌های مدیریت ناوگان؛ باید بسته کاملی از انواع گزینه‌ها را برای وسایل نقلیه، رانندگان و مدیران فراهم کنند تا میزان بهره وری ناوگان را به حداکثر برسانند.

 

این مطلب را هم بخوانید: نرم افزار AVL (مکان یاب خودکار خودرو) چیست و چه کاربردی دارد؟

دسته بندی ها:نرم افزار مدیریت ناوگان

جدیدترین مقاله