logo
blog cover

7 ترند مدیریت ناوگان در سال 2021

5 اردیبهشت 1400
نظارت تصویری
دیاگ آنلاین
تشخیص شتاب ناگهانی
تشخیص ترمز ناگهانی
تشخیص حمل با جرثقیل
ثبت وقایع تصویری
مدیریت راننده
مدیریت سرویس دوره ای ناوگان
مدیریت دما
اپلیکیشن راننده
اپلیکیشن تکنسین تعمیر و نگهداری
تشخیص مصرف سوخت
تشخیص تخلیه ناگهانی سوخت
مدیریت هزینه ها
تبلیغات محیطی
محدوده جغرافیایی
اشتراک گذاری متحرک
توزیع هوشمند کالا
مسیرچینی هوشمند پخش
اپلیکیشن دریافت سفارش
مدیریت نقاط توزیع
صدور بارنامه آنلاین و سراسری
سامانه باربری ها
ماموریت پرسنل
ماموریت حمل و نقل
اپلیکیشن پرسنل

صنعت مدیریت ناوگان با کمک تغییرات بزرگ و جدید دنیای دیجیتال، به سرعت در حال پیشرفت، بهبود کارایی و کنترل هزینه‌های خود است. بر اساس گزارش‌هایی که در زمینه ترندهای تکنولوژی ناوگان منتشر شده است، استفاده از فناوری‌های در زمینه مدیریت ناوگان در سال‌های 2018 تا 2020، در حدود 8 درصد افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل می‌خواهیم در این مقاله به سراغ ترندهای برتر تکنولوژی مدیریت ناوگان در سال 2021 برویم و ببینیم چطور تکنولوژی در حال تغییر دادن این صنعت است. 


ترندهای مورد انتظار مدیریت ناوگان در سال 2021


1- ردیابی تلماتیک (Telematics)


مدیران ناوگان حمل و نقل برای تعیین سطوح تشخیص زمان واقعی، از تلماتیک‌ها و GPD ردیابی ناوگان استفاده می‌کنند. تلماتیک نوعی فناوری از راه دور است که می‌تواند اطلاعات تعداد زیادی وسیله‌ی نقلیه در حال انجام فعالیت را از مکان‌های دور از دسترس به سیستم مرکزی انتقال دهد، تحولی عظیم در سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل ایجاد کند و باعث افزایش بهره‌وری، تقویت خطوط و افزایش استانداردهای خدمات به مشتریان شود. مدیران ناوگان با استفاده از این دو فناوری، می‌توانند از طریق داشبورد قابل تنظیم نرم افزار مدیریت ناوگان خود، موقیعت رانندگان را ردیابی کنند، از وضعیت وسایل نقلیه‌ی خود آگاه شوند و اطمینان حاصل کنند که رانندگان از روش‌های ایمنی پیروی می‌کنند. در سال 2021، نرم افزارهای مدیریت ناوگان با ویژگی‌های جدیدی مانند ادغام قابلیت‌های صوتی، تجزیه و تحلیل داده‌های قوی و هوش مصنوعی پیشرفته (AI) بهبود می‌یابد. ویدیوی داخل کابین نیز عنوان یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین فناوری‌های جدید در مدیریت ناوگان است.

اگر علاقه دارید از نرم افزارهای مدیریت ناوگان بیشتر بدانید، می‌توانید با کلیک روی مطلب نرم افزارهای اتوماسیون مدیریت ناوگان، اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست بیاورید.


2- مدیریت ناوگان از راه دور

با توجه به بیماری همه گیر COVID-19، مدیریت ناوگان از راه دور در سال 2021 مورد توجه قرار خواهد گرفت. مدیران ناوگان در این سال، روی روش‌های جدیدی برای نظارت بر بهره‌وری رانندگان ناوگان خود، از راه دور تمرکز می‌کنند. یک نرم‌ افزار خوب مدیریت ناوگان، مدیران را قادر می‌سازد ارتباط با کارکنان خود را بهبود ببخشند، داده‌های ناوگان را در زمان واقعی ردیابی کنند و به طور مرتب با تیم خود در ارتباط باشند.


 3- امنیت اطلاعات عمیق‌تر

 هر وسیله‌ی ناوگان مقدار قابل توجهی از داده‌های حساس تولید می‌کند که باید از آن محافظت شود. در سال 2021، مدیران ناوگان بر افزایش اقدامات امینتی سایبری خود تاکید بیشتری خواهند داشت و تمرکزشان را از مدیریت تاکتیکی به مدیریت استراتژیک تغییر خواهند داد. همچنین این مدیران سعی می‌کنند مهارت‌های IT خود را افزایش بدهند و بر قابلیت جمع‌آوری و ارزیابی بهتر و بیشتر داده‌ها در سیستم خود تمرکز کنند.


4- وسایل نقلیه خودران و برقی

امسال بر تعداد ناوگان الکتریکی افزوده می‌شود و شرکت‌های بیشتری از این نوع وسایل نقلیه استفاده خواهند کرد. این وسایل نقلیه از طریق به اشتراک گذاری بهتر داده‌ها و وجود نرم افزارهای پیشرفته ناوگان، می‌توانند به شکل بهتری با هم در ارتطباط باشند. همچنین در سال 2021، تقاضای بیشتری برای استفاده از خودروهای خودران و فناوری‌های مرتبط با آن ایجاد خواهد شد و فرصت‌های جدیدی برای بهره‌وری به وجود می‌آید. امسال یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، یافتن راه‌هایی برای مدیریت بهتر وسایل نقلیه خودران است.


5- محبوب‌تر شدن تکنولوژی حرکت به عنوان یک سرویس (MaaS)

حرکت به عنوان یک سرویس (Mobility-as-a-Service ) محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد. حرکت به عنوان سرویس، نوعی سرویس است که از طریق یک کانال دیجیتال مشترک به کاربران خود امکان می‌دهد تا خدمات ناوگانی خود مورد نیاز خود را برنامه‌ریزی، رزرو و پرداخت کند. این سرویس به مدیران ناوگان اجازه می‌دهد خدمات خود را سفارشی سازی کنند و از رویکرد سنتی خود دور شوند. گفته می‌شود اندازه‌ی بازار جهانی MaaS در سال 2027، به 280.77 میلیارد دلار خواهد رسید؛ در حالی که در سال 2019، اندازه‌ی آن به 52.56 میلیارد دلار رسیده بود.   

صاحبان ناوگان، سیستم ناوگان خود در این روش آزمایش خواهندکرد و حتی ممکن است آن‌ها را برای استفاده در این روش اجاره بدهند. MaaS به مدیران ناوگان کمک می‌کند تا در فرایندهای سیستم مدیریت ناوگان خود تجدید نظر کنند. با استقبالی که در دنیا از سیستم‌های به اشتراک گذاری خودرو شده است، شرکت‌ها می توانند از وسایل نقلیه بیکار شرکت خود یا دیگران استفاده بهتری داشته باشند، بودجه‌ی این بخش را کنترل کنند و از میران تولید دی اکسید کردن سازمان خود نیز کم کنند. معیارهای کلیدی موفقیت یک سیستم ناوگان نیز تغییر خواهد کرد و با توجه به تعداد وسایل نقلیه، بر اساس عواملی مانند زمان‌بندی، میزان موفقیت سفر، میزان حضور و غیاب و هزینه‌ی سالانه تغییر می‌کند.

  

6- تکامل شبکه 5G

مدیریت ناوگان 5G، یکی ازترندهای برتر امسال خواهد بود. هر ناوگانی با استفاده از قابلیت‌های 5G، می‌تواند باعث کاهش تأخیر در سیستم خود و افزایش بهره‌وری آن شود. این فناوری به شرکت‌هایی که از برنامه مدیریت ناوگان استفاده می‌کنند، کمک می‌کند تا پوشش بیشتر و بهتری داشته باشند و بهره‌وری سیستم خود را بالاتر ببرند. یک نرم افزار مدیریت ناوگان که منطبق و همگام با فناوری 5G باشد، می‌تواند به شما کمک کند از رقبا جلو بزنید و کارایی سیستم مدیریت ناوگان سازمان خود را به حداکثر برسانید.


7-  اقدامات ایمنی بهبودیافته برای راننده

در سال 2021، صاحبان و مدیران ناوگان بر امنیت و سلامت راننده تمرکز بیشتری خواهند داشت. آن‌ها با تقویت اقدامات بهداشتی در بازرسی از وسایل نقلیه، ایمنی و سلامت راننده را در اولویت قرار می‌دهند و از مجهز بودن آن‌ها به ابزارها و محصولات لازم و استاندارد اطمینان حاصل می‌کنند. این کمک بزرگی به رانندگان و کارکنان سیستم ناوگان است و به آن‌ها نشان می‌دهد که مدیران برای کاهش خطرات احتمالی و مقابله با آن‌ها آماده هستند.

 

در انتها

صنعت ناوگان در سال 2021 با کمک فناوری‌های نو و بهبود ویژگی‌های نرم افزارهای مدیریت ناوگان، به توسعه خود ادامه خواهد داد. وجود یک نرم افزار مدیریت ناوگان برای کارایی عملیاتی سیستم، ردیابی و مدیریت ناوگان ضروری است.اگر به دنبال نرم افزاری برای مدیریت ناوگان خود هستید، توصیه می‌کنیم با کارشناسان ما در شرکت توسعه فناوری نیک آوازه تماس بگیرید و از آن‌ها برای آشنایی بیشتر با این مدل نرم افزارها، مشورت بخواهید. منتظرتان هستیم.

دسته بندی ها:ترندهای مدیریت ناوگانترندهای مدیریت ناوگان سال 2021

جدیدترین مقاله